Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Air skrev:Vill man tavelskjuta på allvar så från 190bar cirka 80 skott i 10J 4.5mm FX 8.44gr. amo.
Brukar vanligtvis då jag skjuter lite seriöst tavla men även snurr fallmål på 20-50m.
Lägga mig på 200bar cirka 100 skott då märker man ingen större skillnad kan jag tycka.
Då har man inte gått för lågt i tubtryck enkelt att sedan toppa upp med luft.
Går inte in i regulator modet tjatet där då hela poängen med en bra fungerande PCP med få
delar som kan läcka krångla inte hör hemma på en FX Typhoon.
Då köper man annat direkt.För den som vill skjuta vanliga diaboler typ JSB/FX har den ST pipan
gjord för dessa skjuter otroligt bra.FX nya liner pipor får man mest ut av i högre farter andra typer
av kulor så kanske inte så intressant för de flesta här hemma,
Är det den nya syntetstocken som beställts så kan jag säga att den är underbart bra.Även för mig som älskar
trä.Nej nu får jag inte skriva mer gott om FX kommer säkert mycket hat här nu.
börne skrev:Kul det blev ett köp![]()
Hoppas du blir nöjd, den var go att hålla i, enkel men helt rätt på nåt vis!
Wippler skrev:Det blev en hw50s istället..haha jag ändrade mig i sista sekund. Blev för sugen på en fjäder bössa då jag inte äger någon. Har haft förut dock.
Wippler skrev:Det blev en hw50s istället..
Silwer skrev:Köpte han inte en Typhoon med, eller var det nån annan?
Wippler skrev:Det blev en hw50s istället..
Silwer skrev:ok, jag blandade väl ihop det med nån som bestält en Typhoon då.
Wippler skrev:Det fick bli en typhoon, beställde nu. Dock ej i lager än så jag får vänta lite. Men nästa bössa får allt bli en fjäder pangare!
börne skrev:Wippler skrev:Det blev en hw50s istället..
Var min första tanke också när jag letade efter en ny 10J bössa!
Men jag upptäckte att jag gillar inte alls stocken på HW50S då den inte passar mig alls, annars hade det nog blivit en sådan, ångrar dock inte köpet av en PCP, har ju redan grejer att fylla med & magasin är ju inget tvång bara för att det är en PCP som föregående skrev!
Hoppas du bli nöjd med denna bössan nu i vilket fall
Silwer skrev:Jo ok ,det var det där jag missförstod, alltså jag trodde han köpte en Typhooon, och sen gärna ville ha en fjäderpåk med.
Men alltså en HW5s är väl ok, kanske kna han upptäcka hur skoj det är att skjuta och när PCP är på tanken så köper han en bättre bössa än en Typhoon, trots allt tillkommer ju en del iom PCP val så att lägga några tusen till på själva vapnet är inte dumt.
Så tänkte jag mins jag vid min första PCP, jag valde en FX Cyclone i stället för en FX Typhoon som då var i den äldsta formen.
Sako Finnbear skrev:Wippler skrev:Det blev en hw50s istället..haha jag ändrade mig i sista sekund. Blev för sugen på en fjäder bössa då jag inte äger någon. Har haft förut dock.
Tycker du gjorde rätt val!![]()
Visst är PPC jäkligt najs och man kommer in i en helt annan dimension när det gäller luftvapenskytte.
MEN, en fjäderbössa är enligt mig mycket mer okomplicerad, och man slipper alla lösa magasin, pumpar
och tuber. Har själv fallit tillbaka till det enklaste av det enkla, en HW30S.
Silwer skrev:Jo ok ,det var det där jag missförstod, alltså jag trodde han köpte en Typhooon, och sen gärna ville ha en fjäderpåk med.
Men alltså en HW5s är väl ok, kanske kna han upptäcka hur skoj det är att skjuta och när PCP är på tanken så köper han en bättre bössa än en Typhoon, trots allt tillkommer ju en del iom PCP val så att lägga några tusen till på själva vapnet är inte dumt.
Så tänkte jag mins jag vid min första PCP, jag valde en FX Cyclone i stället för en FX Typhoon som då var i den äldsta formen.
Luftpangarn skrev:Intressanta synpunkter. Jag har en känsla av att nästa inköp kommer bli en HW30S för mig.Fast helst i någon snygg lyxversion. Hursomhelst kompletterad med justerbar bakkappa. Och något enkelt max 12x sikte.
Luftpangarn skrev:Intressanta synpunkter. Jag har en känsla av att nästa inköp kommer bli en HW30S för mig.Fast helst i någon snygg lyxversion. Hursomhelst kompletterad med justerbar bakkappa. Och något enkelt max 12x sikte.
Air skrev:Silwer skrev:Jo ok ,det var det där jag missförstod, alltså jag trodde han köpte en Typhooon, och sen gärna ville ha en fjäderpåk med.
Köpte en typhoon när de var ganska nyutkommna sedan Cyclone med.Under tidens gång har det blivit
många PCP i samlingen oftast mycket dyrare som förväntas vara tusen gånger bättre.
MEN återkommer gärna till mina ÄLDRE Typhooner då de fortfarande levererar mycket bra skytte
så enkla modeller kan vara bäst ändå.Vi har skilda åsikter där så får det vara. Nu har vi hört båda
sidor.Enkelheten gör att det är få tätringar med så underhåll är minimalt man får samma bra pipa.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster