Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Det lustiga är att min snarare ökat i hastighet efter ett par tusen smällar.
Misstänker att det kan ha varit lite för mycket fett på fjäder och pistång från fabrik kanske?
Det enda jag kan tänka mig...
Sako Finnbear skrev:Ja jag gillar också HW30 skarpt!
Har ägt en hel del, både fullvuxna och lite smidigare, men detta är min favorit.
Sako Finnbear skrev:Ja jag gillar också HW30 skarpt!
Har ägt en hel del, både fullvuxna och lite smidigare, men detta är min favorit.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Det lustiga är att min snarare ökat i hastighet efter ett par tusen smällar.
Misstänker att det kan ha varit lite för mycket fett på fjäder och pistång från fabrik kanske?
Det enda jag kan tänka mig...
Prylarna sliter in sig, tätar perfekt & ger mindre friktion = mer fart!
En ny pistongpackning tätar ju så klart också men kan gå för trögt!
Jürgen skrev:Bara en fråga. Varför inte en 95 ist för en 30? Känns som att det är en väldigt mkt bättre bössa, men ff med smidigt format. Någon som har båda?
Sako Finnbear skrev:Jag tycker överlag att man i senare tid gör luftbössorna så jäkla klumpiga och tunga!
Dom väger ju lika mycket som en Safaristudsare i kaliber 416 Rigby!![]()
Därför gillar jag HW30 och andra mindre smidigare luftbössor bättre.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Jag tycker överlag att man i senare tid gör luftbössorna så jäkla klumpiga och tunga!
Dom väger ju lika mycket som en Safaristudsare i kaliber 416 Rigby!![]()
Därför gillar jag HW30 och andra mindre smidigare luftbössor bättre.
Är man van vid tung bössa (FT skytt) tycker jag det blir vingligare med lätt bössa, en tyngre bössa lugnar ner rörelserna.
Smaksak så klart!
Batistuta skrev:Jag har bara tunga bössor och när jag testat lätta såsom Tinas HW30 förra lördagen så vispade jag något otroligt. Men man kan säkert vänja sig vid det också jag vet ju flera som skjuter kanon med både lätta och tunga bössor. Henrik, Johan mm i klubben.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster