Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kotten skrev:Om man instalerat "allt" "rätt" vilket jag tror jag gjort. Men när jag skall bryta geväret för att spänna upp geväret så "hakar" det inte upp. Vad har man missat då?
Hostile skrev:Kan åxå vara så att du måste kapa en liten bit på pistongen, det fick jag göra båda gångerna jag har bytt till gas pistong på hatsan. Finns videos på Youtube hur man går tillväga.
Kotten skrev:Hostile skrev:Kan åxå vara så att du måste kapa en liten bit på pistongen, det fick jag göra båda gångerna jag har bytt till gas pistong på hatsan. Finns videos på Youtube hur man går tillväga.
Hur mycket kan man börja kapa? Hur mycket kapade du?
Kotten skrev:..men jag har ingen quatro trigger i min Stirker Edge, ser inte lika ut alls..
Leopold skrev:Kotten skrev:Om man instalerat "allt" "rätt" vilket jag tror jag gjort. Men när jag skall bryta geväret för att spänna upp geväret så "hakar" det inte upp. Vad har man missat då?
Kanske "klassikern", att du måste avfyra avtrycksmekanismen först innan det kan bli mottagligt för att bli uppspänt på normalt vis. Är avtrycksmekanismen uppspänd när du försöker ladda så kommer inte haken i pistongen förbi den redan uppspända sluthaken i avtrycksmekanismen, blir tvärstopp där. Bara avfyra avtrycket så funkar allt normalt därefter... om det är detta problem det handlar om vill säga.
Clumber skrev:Kotten skrev:Om man instalerat "allt" "rätt" vilket jag tror jag gjort. Men när jag skall bryta geväret för att spänna upp geväret så "hakar" det inte upp. Vad har man missat då?
Jag fick problem med min Hatsan efter jag rengjorde och putsat ,efter monteringen funkade inte att spänna upp fjäder som är original,
felet var att delar i triggern hade lagt sig i fel läge så det blev att se på youtube För att följa länken så måste du registera dig.
Kolla 40 sek in på klippet ( det finns fler tips på sök )
Den ska monteras i spänt läge och sedan löser du ut avtrycket när allt är monterat löser du avtrycket innan det är monterat så får du göra om proceduren
Jag hade problem att sprintarna trillade ur titt som tätt men tillslut fick jag det att funka.
Lycka till
bazookaboy skrev:Om bössan inte hakar upp kan bero på att bakre skruven till avtryckaren är för hårt åtdragen, så bössan inte har något att haka upp på.
Knotvillage skrev:Det ska vara ett bleck mellan hävstång och pistongen. Utan den går inte pistongen hela vägen tillbaka. Går den ett köpa löst eller är det en sats med pistongen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster