Denna har stått på önskelistan i ett antal år nu. Det dök upp ett Gamo MC Contest på blocket i förra veckan så jag köpte bössan
Självklart funkade den inte, men det visste jag när jag hämtade den. Och hade den funkat så skulle jag inte ha köpt den, nöjet är ju att få liv i den. Förhoppningsvis
Tryckfalls kompensator tror jag denna kallas för. Alla packningar är som synes helt slut.
För att följa länken så måste du registera dig.Eftersom jag ska ha en o-ring som tätning längst fram på den lilla kolven så var jag tvungen att göra en ny plastbricka.
Ritning på den och mått min på o-ring.
Material i brickan - PEHD 1000
För att följa länken så måste du registera dig.Nästa steg blev att göra en ny packning. Till det använde jag en sån här, en gummi fjäder. Såna här fjädrar sitter bla i stansverktyg och olika formverktyg tex. Men nu ska den hur som helst bli en packning.
För att följa länken så måste du registera dig.Svarvade den enligt min ritning, monterade den, och svarvade den i mått som jag tror blir bra.
För att följa länken så måste du registera dig.Så blev den...
För att följa länken så måste du registera dig.Och så var det den här lilla skojaren då.
För att följa länken så måste du registera dig.Här krånglar jag inte till det för mig utan jag använder helt enkelt en o-ring och svarvar till en liten distansring som håller o-ringen på plats.
För att följa länken så måste du registera dig.Så här ser original ut. Men det borde bli liknande funktion med min lösning.
För att följa länken så måste du registera dig.Fortsättning följer.
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff
Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken