Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Däremot blev jag ganska paff av ett annat övertydligt resultat, nämligen att man kan inte växla ammo mellan två serier för precisionsjämförelse.
Dahlberg14 skrev:Om man generaliserar lite. Är det någon som vet om bra ammunition för 6.35 i max 10j?
Kapten Kamin skrev:Dahlberg14 skrev:Om man generaliserar lite. Är det någon som vet om bra ammunition för 6.35 i max 10j?
Välj den absolut lättaste kula du kan hitta, för att komma upp i nån slags hastighet...
En 6,35 kan du nästan kasta i 10J...
huldreh skrev:Det är kanske svårt att göra en lättare kula pga kalibern som ofrånkomligen är som den är? Nej, du är inte ensam, jag skjuter det ofta. Om man som jag skjuter på samma avstånd 99 % av gångerna så funkar det fint, bara att ställa in siktet. När avstånden ändras/är okänt blir det ju lite mer "utmaning"
Kapten Kamin skrev:Dessa är dom lättaste diabolerna jag provat, men dom spred som fan...
För att följa länken så måste du registera dig.
Kapten Kamin skrev:Dessa är dom lättaste diabolerna jag provat, men dom spred som fan...
Sweron skrev::smt016Kapten Kamin skrev:Dessa är dom lättaste diabolerna jag provat, men dom spred som fan...
Dahlberg14 skrev:Är det någon som har testat rubricerad diabol?
Jag hade tänkt pröva att ha den i min Royale 500 på så låg effekt som möjligt.
Luftpangarn skrev:Skjuta bommulstops har jag inte provat än. Men risken kanske är att de når överljudshastighet, och då blir de ju tydligen instabila. Eller vad säger du Kapten Kamin?
börne skrev:Luftpangarn skrev:Skjuta bommulstops har jag inte provat än. Men risken kanske är att de når överljudshastighet, och då blir de ju tydligen instabila. Eller vad säger du Kapten Kamin?
Nu fick du ett tack, skulle ju bara citera!
Så tar tillbaka tacket![]()
En sak är säker, dom där rengöringspluttarna fastnar i alla fall fint i airstrippern/shrouden![]()
Menlös som både rengöring & ammo alltså!!
Luftpangarn skrev:Tillbaka till trådskaparens frågeställning, har du kollat Hurricanes sortiment?
väger bara 1,2g
den här är inte lätt, men har plast-sleeve
Vad sleeve är tänkt att bidra med, om kulan ändå är tung, begriper jag inte.
Ytterst får man bara köpa hem och testa. Det finns så många kombinationer vapen och ammo, att det finns otroligt många svar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster