Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
2fast4u skrev:Jag har ett FX bobcat mkii i cal .25 liggande om det kan vara av intresse.
Silwer skrev:Ta .25 billigt stort urval av ammo .30 dyrt och begränsat urval.
.25 tar nog allt du får skjuta på i vilket fall.
En .25a i lite halvlåg hastighet funkar bra det.
Silwer skrev:Smart, läs och fundera så slipper du gråta pga ett felval pga att du hade bråttom.
Silwer skrev:Nej du har rätt, de är gamla, magasinen gillar jag dock enkla man bara stoppar i inte får hålla på och veva upp osv, skitmagasin.
Fx har jag dålig koll på idag, vet inte ens vad en Dreamline är haha.
Boss var ju .30 mins jag långhållsbössa, klossig som fan.
Royale är väl helt ok, men jag avskyr magasinen men det är jag det.
Att kunna ändra effekläge om man jagar tror jag på, tex säg att man skjuter inomhus i nån lada, man vill ju inte skjuta hål i taket.
Silwer skrev:Bullpups är för trånga utrymmen ursorungligen för skytte från tex en bil, i busksnår och dyligt, inget du måste ha.
Personligen tycker jag de är skitfula men det är ju rent personligt, jag tror vanliga "gevär" har livet ivar ännu, ser inte svårigheten att använda.dem normalt ens.
Så häng inte upp dig på bullpup, ett tag skulle allt vara bullpup och alla ha det även för målskytte helt utan anledning.
Nu har det lugnat sig, behöver man eller gillar en bullpup kan man skaffa det, men du har sett avtrycjare med långa metallstänger bakåt till mekanismen, och tex matning bak.
Som dagt den vanliga gevärskonfigurationen är inte död eller överträffad utan det handlar om personligt val.
Jag gillar själv att bössan ser snygg ut med, det skadar inte.
Luftpangarn skrev:men jag tänker inte befatta mig med komplicerade magasin i fortsättningen.
Effekten är inte reglerbar, men eftersom ventilen sitter i de enkelt löstagbara lufttuberna, kan man ha olika ventilpinnar för olika effekter, i separata lufttuber, att snabbt växla mellan.
Jehem skrev:Om du köper impacten mark 2 kan du byta pipor samt få upp cal 30 slug i över 150 joul med modifikation, och senare i sommar kommer 35 cal den bör du få upp i nästan 200 joul utan modifikation. skulle satsa på det vapnet om du har pengarna, en 22 cal pipa för att plinka lätta diaboler och kanske en pipa för 35 cal för att jaga klass 4 djur med.
Marcus.soderlund skrev:Jehem skrev:
Det hade varit jäkligt roligt o ha en sån o var riktigt sugen. Tyvärr blir det lite utanför ramen av vad jag kan hosta upp på dylik sak de närmaste.
Faller jag för de riktigt så kanske man kan byta upp sig framöver till en sån.
Royale 500 känns som smärtgräns för instegsmodell för skyddsjakt/jakt tänket prismässigt.
Ingen dum ide dock
Jehem skrev:Marcus.soderlund skrev:Jehem skrev:
Det hade varit jäkligt roligt o ha en sån o var riktigt sugen. Tyvärr blir det lite utanför ramen av vad jag kan hosta upp på dylik sak de närmaste.
Faller jag för de riktigt så kanske man kan byta upp sig framöver till en sån.
Royale 500 känns som smärtgräns för instegsmodell för skyddsjakt/jakt tänket prismässigt.
Ingen dum ide dock
Det är väl den stora nackdelen, att det är ett relativt högt pris.
Just nu sker en revolution inom luftvapnen med effektivare regulatorer och pipbytar system samt slug etc och i framtiden kan man säker köpa det billigare eller få det begagnat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster