Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kapten Kamin skrev:1qaz1qaz skrev:Mycket att tänka på..... jag är nog en bänkskyttekille. Haha
Det går att göra det komplicerat om man vill, men jag har aldrig upplevt reglerna som ett stort problem.
Sweron skrev:Jag har vid tidigare tävlingar valt att gå ”Dagens dubbel” med min bössa när detta erbjudits. Eftersom mitt gevär (FX Royale) är enkelt att snabbt ställa om i effekt, så skaffade jag en ny regulator (Huma) och kan nu direkt byta mellan 16 J och fullfart med hjälp av det yttre effektreglaget. Min tanke är att testa på att gå både 16 J-klass och fullfart (<45 J) på nästa tävling.
börne skrev:Står klart & tydligt att man bara får ställa upp i en klass med samma gevär, hur kan man tolka det på annat vis?
börne skrev:Gillar inte detta alls. Om nån går ett ”träningsvarv” i 16J sen skjuter i 10/45J med samma bössa är det helt plötsligt helt ok.
Så vi som tävlar i dom nationella klasserna & slåss om medaljerna där ska bara bocka & niga för VM skyttarna. Exakt samma sak som när min bössa hade ökat till 16,5J eller va det var & gick för fort, Lasse sa skruva ner & kör nästa varv i 16J, ditt första flyttar vi till 45J. Detta var sen i efterhand inte ok, jag kände inte till regeln då, Lasse borde som grenledare kanske gjort det.
Gå 45J först sen 16J eller 16J sen 45J blir precis samma sak, det är orättvist hur man än vrider det. Ni kan inte bara tänka på er själva & 16J klassen.
Kapten Kamin skrev:Det här kräver såklart lite eftertanke och finess för att det ska bli så schysst som möjligt för alla. Vi kommer att diskutera detta i representantgruppen.
Oavsett vad som beslutas, så ändras inga regler mitt i säsongen, så vi har tid att tänka ett varv extra.
Sweron skrev:Förklara för mig
ogster skrev:Får man pisk av en kille/tjej i samma klass så vore det väl knappst sportsligt om denna då redan gått en runda och mätt målen en gång innan med samma sikte/gevär som den nu använder i nästa omgång.
börne skrev:Tar även tillbaka det där om att bocka & buga, onödigt skrivet
Bara7 skrev:, då det finns de som loggar varje station och skottläge för att senare ta fram innan skott med nästa bössa. Som jag ser det är det inte bössorna som är problemet utan banläggningen. Vilket idag redan ger fördel till de som skjuter i flera klasser.
Bara7 skrev:banorna skall absolut förändras mellan gångerna, då det finns de som loggar varje station och skottläge för att senare ta fram innan skott med nästa bössa.
börne skrev:Har varit med på många FT tävlingar & aldrig sett eller hört talas om att någon loggar varje station. Som Skjutglad skriver, grattis till den som kan minnas alla målens avstånd, lite koll får man ju men exakta avstånd... Nä!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster