Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:..
Min personliga favorit är filosofiskytte, man åker tex till en sjö nånstans och skjuter lite, men tar mer tid till att fundera.
....
Silwer skrev:Tja, men jag gillar det, gjorde det en hel del förr.
Ofta flöt nåt förbi ute på sjön, perfekt ;-)
Silwer skrev:Jo jag var dum, jag får erkänna det.
Fasansfult.
dano_swe skrev:Allt som plingar, ramlar, faller, går sönder eller på något sätt förstörs är roligare än att skjuta på tavla imo. Tavla är perfekt för inskjutning, utvärdera ammunition eller annat som kräver att man ser exakt var skotten tar.
My two cents ...
dano_swe skrev:Allt som plingar, ramlar, faller, går sönder eller på något sätt förstörs är roligare än att skjuta på tavla imo. Tavla är perfekt för inskjutning, utvärdera ammunition eller annat som kräver att man ser exakt var skotten tar.
My two cents ...
My two cents ...
Henno3 skrev:Säger bara silhouetteskytte!! Jäsikens så kul!
Har både fasta rack och "lösa" klassiska mål, och som lösa är förbaskat kul att träffa på alla avstånd.
Luftpangarn skrev:Jag har funderat en del över varför många / de flesta, tycker ”plinkningsmål” är roligare än måltavlor.
...
sfe skrev:En tråkig sak med spinners är att om man missar så ser man inte VAR missen tagit. Jag brukar därför ibland sätta upp en pappskiva eller en bakvänd måltavla bakom spinnern.
En sak jag tänkt på är ett mål med ringar i olika storlekar inne i varandra, som en pricktavla fast i metall. Varje ring skall där ha en egen tonhöjd så att det hörs vilken av ringarna man träffat. En besvärlighet med detta är att slaget som en luftgevärskula ger mot en metallbit inte är idealisk för att få metallbiten att klinga. Bygger man exempelvis ett "ring-the-bell"-mål funkar det bättre om man skjuter mot en kläpp som slår mot klockan än om man skjuter direkt mot klockan.
Någon som sett nåt sånt mål med ringar?
börne skrev:Henno3 skrev:Säger bara silhouetteskytte!! Jäsikens så kul!
Har både fasta rack och "lösa" klassiska mål, och som lösa är förbaskat kul att träffa på alla avstånd.
Har tänkt på sådana, men blir det inte ett jäkla springande då dom ska ställas upp igen, eller du har hittat på nån lösning där du drar upp dom igen?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst