Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
pattedog skrev:Det hände oss också fast vi hade gott om tid. Fast det är ju bara att åka till mörrum o skjuta upp när det är någon provledare där, dom är några stycken
börne skrev:pattedog skrev:Det hände oss också fast vi hade gott om tid. Fast det är ju bara att åka till mörrum o skjuta upp när det är någon provledare där, dom är några stycken
Måste man inte skjuta upp på rörligt mål.... Älgbana alltså? Har dålig koll men det hade jag fått för mig.
Är ju inget vi har på MSG samt när finns det provledare hos oss, vad jag vet har vi inga i MSG. Men kanske finns en del bland alla jägarna, dom har man ju noll koll på då dom ju inte direkt är med & driver det hela.
Batistuta skrev:Mörrums jaktskyttebana har provledare och bana så det är ju inga stora problem.
jerico skrev:Kulprovet (upp till klass 2 studsare) är bara presissions skytte. Det klarar alla som skjuter luftgevär på 50 meter och träffar 60mm spinners. Det svåra är bara att det är sämre sikte än vad man är van vid...
Batistuta skrev:det andra var att kikaren ”satt snett” men jag höll käften för en gångs skull
börne skrev:Batistuta skrev:det andra var att kikaren ”satt snett” men jag höll käften för en gångs skull
Men ALLA andras kikare sitter ju snett... Har du inte fattat vad problemet är än
Batistuta skrev:Johan i farten igen. Denna gång Nordiska mästerskapen, 8 guld![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
poho skrev:Var hos Tobbe idag och köpte mer 4,4 mm rundkulor ( 3750 st ) så nu ska vi klara oss till teatern är slut.
Fick även fart i de 2 andra Haenel gevären som inte fungerade.
I ett av dessa satt en spik som var ihopsmidd med ett antal blykulordetta hade gjort att röret som matar in kulorna i pipan var böjt och avbrutet.
Röret är ca 20 mm kortare nu men det verkar fungera som det ska ändå.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: bojos och 3 gäster