Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jerico skrev:Jag har lite samma funderingar.
Då började jag fundera på en .22a i fullfart. Men de som har kikat på bössor som ska gå i fullfart och vill ha träffsäkerheten vet att det inte är att köpa en "snygg" eller "frän" bössa...
Många tankar och funderingar...
Batistuta skrev:jerico skrev:Jag har lite samma funderingar.
Då började jag fundera på en .22a i fullfart. Men de som har kikat på bössor som ska gå i fullfart och vill ha träffsäkerheten vet att det inte är att köpa en "snygg" eller "frän" bössa...
Många tankar och funderingar...
Jag har en FX FT 22 i fullfart och vinden tar den kulan hur lätt som helst på 50 meter. Så vinden är en faktor i allt luftgevärsskytte, faktorn minskar lite med blystorleken så ju en 25 är lite bättre i vinden än en 22 i samma fart.
dano_swe skrev:Luftpangarn, du tänker ALLDELES för mycket. Skjut mer istället. Ledsnar du på bössans precisions köp en bättre (helst innan du ledsnar, då kanske skytteintresset inte hinner svalna).
Luftpangarn skrev:PPS Greene skrev faktiskt litterärt så lättviktigt de senare decennierna, att Nobelpris faktiskt blivit pinsamt att utdela. Sagt av en älskare av hans historier. Jag blev uppriktigt besviken och ledsen av en av hans sista böcker Dr Fischer of Geneva eller om den hette The Bomb Party. Bra storyide, men otroligt oskönt och slarvigt skriven. Så dåligt att jag led av att läsa en av mina idoler.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster