Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Luftpangarn skrev:Någon skrev en kommentar nyligen i stil med ’kul höra någon tala om andra vapen än de vanliga’. Jag kan inte bedöma, men det verkar finnas våldsamt mycket märkespreferenser här i forumet. Det är i alla fall så jag uppfattar det. Det är liksom bara Air Arms, Weirauch och Feinwekbau. Jag spyr snart, om någon skriver FWB300S eller HW30s igen.
Det är fritt fram för vem som helst att rekommendera vad som helst.
Vet man att en viss produkt är erkänt bra så ligger ju inte steget så långt bort att man rekommenderar den för den som undrar vad som är lämpligt för en viss typ av skytte.
Jag skulle inte svärta ner mitt namn för en produkt som jag vet har stora brister, men som jag nämnde så är det fritt fram för alla.
Du får nog ta fram spypåsen
Luftpangarn skrev:gissar jag Hatsan 135 också har potential.
Luftpangarn skrev:Nej rekylfri PCP och fjäder/ gasfjäder går inte att jämföra rakt av.
TS talade dock om allmänt prat om ”Hatsan”. Då tänker jag att Tomaz tråd är relevant. Hatsan gör sina pipor själva. Tydligen kunde de göra det hyggligt redan för 10 år sedan. Det var mera så jag tänkte. Att bli avskräckt av blotta namnet ”Hatsan”, som TS blivit, verkar inte ha fog för sig.
jerico skrev:Jag har en hatsan 100X och den håller under en snusdosa på 50 meter. Anser att många här pratar skit obefogat över hatsan
Archon skrev:Det är ungefär som att köra i max sjuttio kilometer i timmen när man äger en Ferrari.
ESQ skrev:Hej.
Jag har trimmat min Hatsan 125 med en grövre fjäder, satt dit fjädern efter jag var tvungen att kapa den lite.
Men nu till problemet, jag vet inte hur jag ska montera alla små delar på avtryckarmekanismen.
Jag har kollat på vissa Youtube klipp men de har inte varit till någon vidare hjälp.
Finns det någon här som har ett bildspel, eller video, steg för steg hur man monterar alla komponenter??
Tacksam för svar.
Mvh
ESQ
atte69 skrev:Iofs lite sent men att pilla in en kapad m6 bult isf sprinten (ca 13 mm lång) när man demonterar trycket gör att det hålls intakt. Till en annan gång då.
Annars kan du komma hit med den så får ja ihop den .. (norra halland) . Var du bor förtäljer ju inte infon..
Clumber skrev:
Det här hjälpte mig när alla sprintar o fjädrar flög åt olika håll .
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:Clumber skrev:
Been there done that, haha
Batistuta skrev:Nitro skrev:Clumber skrev:
Been there done that, haha
Den filmen var ju lite pedagogisk, sist jag mekade med Hatsan så var det ett helvete o få ihop avtrycket
bazookaboy skrev:Är det normalt att trådar spårar ut såhär?
Silwer skrev:En person gjorde sitt bästa med en AT44 mycket handpåläggning, jag har glömt hans namn men han fanns här men slutade ned luftskytte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster