Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Skall jag säga något som möjligen kan tolkas som elakt, så är min reflexion, att FT har helt frikopplat från jakt, och blivit en egen grej, som inte har ett smack med jakt att göra.
Silwer skrev:Om Leo undrar om mitt första inlägg skrev du ditt samtidigt, så det var inte meningen att dublera det.
_Axel_ skrev:Jag anser att bra och prisbilliga kikarsikten är det bästa som hänt sporten! Många här är kanske gamla nog att minnas hur dyra och dåliga kikarsikten var förr. jag köpte sugrörssikten till min pojkbössa (Norica 73) och dom gick sönder varje gång. Även tidiga importsikten från Japan som jag köpte av Beeman när jag bodde i USA gick sönder. Klart sikten går sönder även nuförtiden, men långt ifrån lika ofta!
vad köpte du?
Silwer skrev:_Axel_ skrev:Jag anser att bra och prisbilliga kikarsikten är det bästa som hänt sporten! Många här är kanske gamla nog att minnas hur dyra och dåliga kikarsikten var förr. jag köpte sugrörssikten till min pojkbössa (Norica 73) och dom gick sönder varje gång. Även tidiga importsikten från Japan som jag köpte av Beeman när jag bodde i USA gick sönder. Klart sikten går sönder även nuförtiden, men långt ifrån lika ofta!
vad köpte du?
Jag äär inte överens, snabba sikten är bra för jakt, sätt rldpunkten till ögat mot målet, inga justeringar, men ok kikarsikten med lägre förstiring funkar bra med.
Det gäller att snabbt hitta målet dörför utgår högflrstorande sikten, jag utesluter sniperjakt som vettigt.
Jag har själv provat, preskiberat idag.
Iofs beror det säkert på typ av jakt, här finns inte kaniner så fältskytte var uteslutet.
I USA försigår mycket skit kallat jakt bara för att det är möjligt, det är inget jag ansluter mig till.
Så snabba sikten har en funktion, men att som TS menar det överlägset för målskytte är trams.
Kikarsikten öppnar upp för att se målet mer exakt.
Och det måste inte vara FT sikten, tvörtom skulle jag säga för icke FT tävlande.
Silwer skrev: FT har fallmpl ut till 59m j
Nitro skrev:Silwer skrev: FT har fallmpl ut till 59m j
50m
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster