Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Marsi skrev:Behöver kanske inte tänka allt eller inget, utan på att göra det på en andel?
skjutglad skrev:Det finns bara inga 10 J skyttar som skulle
komma och skjuta dom.
Marsi skrev:Jo, eller att man på en station har tre mål, där eliten kör de 2 svåraste och motionärerna de två lättare.
Martin skrev:Det bästa vore ju om 10J klasserna ej krävde tävlingslicens...då kan ju vem som helst ta sin licensfria bössa (vilket många har, men ej tävlingslicens) och komma på tävlingarna. Jo, det finns debuntantklass, men där får man bara gå ett år.
Martin skrev:Det bästa vore ju om 10J klasserna ej krävde tävlingslicens...då kan ju vem som helst ta sin licensfria bössa (vilket många har, men ej tävlingslicens) och komma på tävlingarna. Jo, det finns debuntantklass, men där får man bara gå ett år.
Kapten Kamin skrev:Jag vägrar tro att det är rätt väg att gå.
Det finns ingen skyttesport under förbundet som har så förspänt som Field Target med ett "gratis" provapå år. Ändå kommer väldigt få nya. Det är nåt annat som spökar.
Till och med om du ska tävla i Varpakastning eller Boule, så ska du lösa tävlingslicens. Det är en grundsten i all organiserad tävling och dessa pengar går bland annat till försäkringar, junior/utveckling och landslagssatsningar.
Vill man inte investera den lilla pengen på att kunna tävla, så är man helt enkelt inte intresserad av att tävla alls.
Martin skrev:Nu tävlade ju inte alla som försvann endast i 10J,
Tomaz skrev:Mitt förslag är att göra rankingtävlingar till 40 mål och endast ett varv.
skjutglad skrev:Håller med tomaz inlägg skulle dock ändra till
14 stationer och 42 mål så tävlingsvarvet flyter på
utan köbildning.
gubbe skrev:Tomaz skrev:Mitt förslag är att göra rankingtävlingar till 40 mål och endast ett varv.
Tror inte vi kommer orka det heller, på dom få man vi är i Onsala och den jobbiga byggmiljön.
Intäkterna minskar ju också givetvis med ett varv.
Kan inte 16J skyttarna gå två varv på en 30 måls bana istället?
Med en fikapaus mellan.
Tomaz skrev:40 mål tycker jag är lagomt och även rimligt i banläggarsynpunkt.
gubbe skrev:Tomaz skrev:40 mål tycker jag är lagomt och även rimligt i banläggarsynpunkt.
Hos er kanske.
Har inte mandat att föra Onsalas talan men känslan jag har att inte kommer bli mer än 30 mål, som mest.
Lasse skrev:gubbe skrev:Tomaz skrev:40 mål tycker jag är lagomt och även rimligt i banläggarsynpunkt.
Hos er kanske.
Har inte mandat att föra Onsalas talan men känslan jag har att inte kommer bli mer än 30 mål, som mest.
10 stationer med 4 mål på varje station, är en tanke som slår mig
gubbe skrev:Tomaz skrev:40 mål tycker jag är lagomt och även rimligt i banläggarsynpunkt.
Hos er kanske.
Har inte mandat att föra Onsalas talan, men känslan jag har är att det inte kommer bli mer än 30 mål, som mest.
Nitro skrev:När det gäller anpassning för nybörjare eller banor för 10J vapen så ser jag det inte som orimligt att man sätter ut extramål på de stationer där det finns mål på över 40m som då är till för dem. Men det kräver ju också att klubben har dessa extramål över.
Dudda skrev:De som vill tävla seriöst kan väl lösa det på sin väg?
Dudda skrev:Hej alla!
Bygg banor ni mäktar med men lägg ner krav och regler så kan vi nog bli en del som dyker upp för att skjuta luftgevär på det roliga och enkla vis som jag tror de flesta av oss finner stimulerande.
De som vill tävla seriöst kan väl lösa det på sin väg?
Personligen har jag lagt ner banskyttet med luft och går mycket hellre jaktstig med 22lr då det är den rätta atmosfären. Luftbössan går varm i trädgården och garaget.
börne skrev:Så frågan är ju om dom som anser att ett skyttekort & 300kr för tävlingslicens/år ens vill tävla. Eller kommer dom börja tävla om någon annan ordnar tävling åt dom?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst