Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Noah Kleinwichs skrev:Dessutom är det ju 25-30 j
börne skrev:Noah Kleinwichs skrev:Dessutom är det ju 25-30 j
Tror du precis beskrev felet.
Fart är inte allt, en fjäderbössa med 30J lär skaka om rätt rejält.
Noah Kleinwichs skrev:Tack för svar! Dock så är geväret gasdrivet ( vortex gas pistong). Vad kan det då vara?
börne skrev:Noah Kleinwichs skrev:Tack för svar! Dock så är geväret gasdrivet ( vortex gas pistong). Vad kan det då vara?
Stålfjäder eller gasfjäder, fungerar på samma sätt, du komprimerar fjädern, upphaket släpps & fjädern trycker fram pistongen i komptuben.
Jag kan inte säga att det är detta som är felet, men det är ett faktum att en fjäderbössa oavsett stål,gasfjäder i 30J inte är lättskjuten.
Noah Kleinwichs skrev:börne skrev:Noah Kleinwichs skrev:Tack för svar! Dock så är geväret gasdrivet ( vortex gas pistong). Vad kan det då vara?
Stålfjäder eller gasfjäder, fungerar på samma sätt, du komprimerar fjädern, upphaket släpps & fjädern trycker fram pistongen i komptuben.
Jag kan inte säga att det är detta som är felet, men det är ett faktum att en fjäderbössa oavsett stål,gasfjäder i 30J inte är lättskjuten.
Ockej. Tack så mycket. Konstigt att jag har hört att det ska förbättra precisionen men värt att fundera på!
börne skrev:Noah Kleinwichs skrev:börne skrev:Noah Kleinwichs skrev:Tack för svar! Dock så är geväret gasdrivet ( vortex gas pistong). Vad kan det då vara?
Ockej. Tack så mycket. Konstigt att jag har hört att det ska förbättra precisionen men värt att fundera på!
Lagom är bäst.
Skillnad på PCP & fjädervapen där PCP inte lider av den kraftiga dubbelriktade rekylen som blir.
Bronze45 skrev:Kontrollera med lupp om gradningen på pipmynningen ser helt ok ut.
Bronze45 skrev:Snarare om den är väl utförd. Har hört att hatsans originalpipor kan lida av detta problem.
Ser den maskinbearbetad ut eller har någon klåpare gjort detta för hand. dvs att det ser ojämnt ut.
Noah Kleinwichs skrev:Vad tycker du att jag ska göra om jag ser skrapmärken?
gubbe skrev:Noah Kleinwichs skrev:Vad tycker du att jag ska göra om jag ser skrapmärken?
Slå in ordet kröning i sökrutan uppe till höger.
Noah Kleinwichs skrev:Det ska jag kolla. Dock så sitter det en ljuddämpare längst ut men ska försöka. Vad tycker du att jag ska göra om jag ser skrapmärken?
Nitro skrev:Noah Kleinwichs skrev:Det ska jag kolla. Dock så sitter det en ljuddämpare längst ut men ska försöka. Vad tycker du att jag ska göra om jag ser skrapmärken?
Är den original så är det säkert ingen ljuddämpare utan något tacticool.
Håller med de andra att effekten gör att den blir mkt svårskjuten.
Jag har en väldigt lättskjuten El Gamo 300 som jag med lätthet samlar skotten på en femkrona på 25m, men den ger inte mer än 6,5J
Kröningen på pipan är ofta dåliga på Hatsan och det kan också bidra till problemet.
Med andra ord så finns det andra mer lättskjutna fjäderbössor om man vill ha bra samling.
Noah Kleinwichs skrev:Vad är kröning för någonting?
Nitro skrev:Noah Kleinwichs skrev:Vad är kröning för någonting?
Änden på pipan. Det är av yttersta vikt att den är bra gjord så att diabolen släpper från pipan runt om samtidigt.
zpiff skrev:Sök på internet, För att följa länken så måste du registera dig.
Tyvärr finns det inte en lösning som passar allt.
Bronze45 skrev:...kanske byta till en AA tx200 så får du en riktigt bra bössa från början
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster