Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
tkr930 skrev:Tänkte rådgöra med panelen:
Har "roat" mig med att väga en ask JSB Exact .177 som enligt locket skulle väga 0.547 gram, 8.44 g och alla har hamnat i spannet mellan 8.4-8.7 g (med en majoritet på 8.5 g). Jag har använt en analog våg modell RCBS 502.
1. Vad anser Ni, är det lönt att hålla på med dylik tidsfördrift?
2. Grejen med speciell olja för smörjning av diaboler. Om vi nu talar precision, vilka är Era erfarenheter kring detta?
Vapnet i fråga är en Feinwerkbau 300 S. ShootMvh
tkr930 skrev:@skjutglad: hur går du tillväga när du mäter diametern? Jag har prövat med digitalt skjutmått men det är ett jäkla meck, får sällan rätt på det. Finns nån smartare lösning?
tkr930 skrev:
@skjutglad: hur går du tillväga när du mäter diametern? Jag har prövat med digitalt skjutmått men det är ett jäkla meck, får sällan rätt på det. Finns nån smartare lösning?
Silwer skrev:Väga är din sak, jan vara bra flr BR tex dör det ör noga, FT? Njä det ör ju inte på millimetern.
Smörja nej.
skjutglad skrev:Silwer skrev:Väga är din sak, jan vara bra flr BR tex dör det ör noga, FT? Njä det ör ju inte på millimetern.
Smörja nej.
Förstår inte art BR skulle vara känsligare än FT?
När du sitter med ett 49 m mål och får kantträffar och missar.
så hade du nog varit jäkligt irriterad om du inte sorterat vägt och smörjt.
Marsi skrev:Skjutglad, hur stor utsortering blir det på en burk?
Vilken pellet kör du nu?
börne skrev:
Jag köper både Silwers & Skjutglads resonemang. Frågan är väl som vanligt vilken nivå man vill lägga sig på!
skjutglad skrev:börne skrev:
Jag köper både Silwers & Skjutglads resonemang. Frågan är väl som vanligt vilken nivå man vill lägga sig på!
Håller fullständigt med allt beror på vilken nivå man vill skjuta på.
Min ambition är att vinna VM EM. därav mitt nörderi.
Desaleux skrev:Jag fick en tanke ställare av två burkar atom sport=kuvahuta standard 4.5mm ena burken fungerade
bra den andra spred som en hagelsvärm jag kollade kikarsiktet inge fel hum kollade med den andra
burken fungerar då gjorde jag test pip mynningen diabolen ena burken med huvudet inåt tog ej i
bomarna hum litet huvud den andra burken tog de i bomarna i pipan använde läsk stången ut tryck
havade ett bryt luftgevär slutsats trots samma typ burkar funkar funkar ej.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst