Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:HW30 kan sägas vara en "familjebössa" då den även passar de yngre skyttarna då den är en
väldigt behändig bössa som inte väger så mycket.
HW35 är en mer "fullvuxen" bössa med mer tyngd, finns även med valnötskolv.
meling skrev:Sako Finnbear skrev:HW30 kan sägas vara en "familjebössa" då den även passar de yngre skyttarna då den är en
Hw 50s då? Vad är skillnad från med gemfört med hw 35... Kikade även på denna hw 50:n För att följa länken så måste du registera dig.
Sako Finnbear skrev:meling skrev:Sako Finnbear skrev:HW30 kan sägas vara en "familjebössa" då den även passar de yngre skyttarna då den är en
Hw 50s då? Vad är skillnad från med gemfört med hw 35... Kikade även på denna hw 50:n För att följa länken så måste du registera dig.
HW50 kan sägas vara en "storebror" till HW30, lite större i formatet och väger lite mer.
HW 35 är lite större och lite tyngre än HW50, skulle vilja kalla HW35 en "fullvuxen" bössa
där HW50 är lite nättare i vikt och format.
meling skrev:Ahaa okej, så hw 30 är liksom den minsta och enklaste i familjen.
Sako Finnbear skrev:meling skrev:Ahaa okej, så hw 30 är liksom den minsta och enklaste i familjen.
Ja den är minst (för HW 25 har väl utgått?) men enklast vill jag inte säga direkt då den har
samma fina trycke som sina storebröder. Själv har jag en HW30S 5,5 och är supernöjd med
den. Väldigt fint trycke och otroligt fin precision. Det är en väldigt "nätt" och smidig bössa,
vilket jag gillar, men råder dig att åka och kolla,men framförallt känna, på dom olika
modellerna innan du bestämmer dig.
meling skrev:Sako Finnbear skrev:meling skrev:Ahaa okej, så hw 30 är liksom den minsta och enklaste i familjen.
Ja den är minst (för HW 25 har väl utgått?) men enklast vill jag inte säga direkt då den har
samma fina trycke som sina storebröder. Själv har jag en HW30S 5,5 och är supernöjd med
den. Väldigt fint trycke och otroligt fin precision. Det är en väldigt "nätt" och smidig bössa,
vilket jag gillar, men råder dig att åka och kolla,men framförallt känna, på dom olika
modellerna innan du bestämmer dig.
Okej, aa de ska ja nog göra innan... men har någon beställt från sportwaffen? frakt? leverans? smidigt?
Chris skrev:Funkar utmärkt med Sportwaffen Schneider... frakt kostar ca +- 20€ och leveransen mellan 4-8 dagar på ett ogefär. Du kommer att få en 7,5J bössa, så vill du ha den upp till 10 får du beställa till en exportfjäder eller skimsa den befintliga med nån bricka.
Waffen Schlottmann är också en pålitlig handlare och duktig vapensmed.
Köper du den hos Tobbe (Hurricane) du får du den i 10J direkt.
Chris skrev:Trist o trist... det är tysk lagstiftning helt enkelt
börne skrev:Du bor i Sölvesborg, kom till Mörrum en lördag & hälsa på, vi är inte farliga. Be folk i Mörrums tråden ta med en HW30S, en HW50S & en HW35... alla finns.
viewtopic.php?f=61&t=9557
meling skrev:börne skrev:Du bor i Sölvesborg, kom till Mörrum en lördag & hälsa på, vi är inte farliga. Be folk i Mörrums tråden ta med en HW30S, en HW50S & en HW35... alla finns.
Okej! Jag var där igår på inomhus banan me min morfar!
meling skrev:Chris skrev:Trist o trist... det är tysk lagstiftning helt enkelt
jaha, de hade me de o göra... hittade inte den export fjädern. kan du länka?
börne skrev:meling skrev:börne skrev:Du bor i Sölvesborg, kom till Mörrum en lördag & hälsa på, vi är inte farliga. Be folk i Mörrums tråden ta med en HW30S, en HW50S & en HW35... alla finns.
Okej! Jag var där igår på inomhus banan me min morfar!
Jaha... det var du, vilket kul sammanträffandeBatistuta nämnde att det var nån ny, ja då är det ju bara att fråga om du får prova, Tina hade ju en syntet HW30S & sköt med.
Men du kanske vill handla nu direkt.
Chris skrev:meling skrev:Chris skrev:Trist o trist... det är tysk lagstiftning helt enkelt
jaha, de hade me de o göra... hittade inte den export fjädern. kan du länka?
För att följa länken så måste du registera dig.
men du får räkna med att den ger mer än 10 J så du kanske får korta den nåt varv.
edit... det var fel läng... här är den till HW30S: För att följa länken så måste du registera dig.
meling skrev: Men de blir nog en hw 30
börne skrev:meling skrev: Men de blir nog en hw 30
Det är en perfekt första bössa, du kan behålla den hela livet & ha glädje av den.
Då lär vi säkert ses på MSG framöver, jag brukar vara där varje helg men var där dock inte igår. Har träffat Bosse i alla fall.
meling skrev:
Ska beställa en lite senare på månaden eller nästa... ville mest ha lite info om de olika hw modellerna. Men de blir nog en hw 30
Sako Finnbear skrev:meling skrev:
Ska beställa en lite senare på månaden eller nästa... ville mest ha lite info om de olika hw modellerna. Men de blir nog en hw 30
Du kommer mest troligt bli jättenöjd med den, riktigt bra bössor.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster