Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ahayeah skrev:Snubben i videon är mer än lovligt nördig i alla fall.
xt660x skrev:På 20 meter och fått det att träffa mitt i tavlan. Men när jag sen skjuter på 32meter så är det svårt att träffa inom centrum på tavlan
Lillsven skrev:Att ett högre montage skulle ge en större spridning har jag svårt att få ihop.
xt660x skrev:Har skjutit in kikarsikten Hawke air max.
På 20 meter och fått det att träffa mitt i tavlan. Men när jag sen skjuter på 32meter så är det svårt att träffa inom centrum på tavlan
Funderar om det har att gör med att jag har siktet monterat i en hög skena (fäste). Har läst om detta på forumet. Någon som har några tips.
xt660x skrev:Har skjutit in kikarsikten Hawke air max.
På 20 meter och fått det att träffa mitt i tavlan. Men när jag sen skjuter på 32meter så är det svårt att träffa inom centrum på tavlan
Funderar om det har att gör med att jag har siktet monterat i en hög skena (fäste). Har läst om detta på forumet. Någon som har några tips.
Sako Finnbear skrev:På detta sätt kan man få acceptabelt överslag/
underslag på längre avstånd än om man exempelvis skjuter in mitt i på 20 meter.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:På detta sätt kan man få acceptabelt överslag/
underslag på längre avstånd än om man exempelvis skjuter in mitt i på 20 meter.
Håller med, 20m är väldigt kort avstånd om man nu inte bara ska skjuta runt det avståndet vill säga. Hoppas TS är med vad vi menar när han ser min tabell över dottarna.
Kanske inte så lätt att fatta när man är helt ny att man får hålla över & under på vissa avstånd, allt beroende på var man nollar kikaren samt höjden på montaget samt farten & tyngden på diabolen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster