Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
yellonet skrev:Tror det var sådana bössor som skytteklubben hade där jag var och pangade lite för runt 15 år sen. Väldigt lika i alla fall...
ogster skrev:Vad är stocken till från början på AA look a like bössan?
Tomaz skrev:
Vet faktiskt inte om det är en omgjord 150 eller 300 stock, eller om den är nygjord...
sexskjutarn skrev:Vågar man fråga om kolvdiameter och slaglängd på denna?
Den verkar klart skilja sej från mängden.
öberg skrev:sexskjutarn skrev:Vågar man fråga om kolvdiameter och slaglängd på denna?
Den verkar klart skilja sej från mängden.
Vad menar du mer exakt
sexskjutarn skrev:Får väll räkna 7,5 joule som bra drag i den gamla slavian 630:an innan låg den på 100 m/s, ställde ma in siktet på ett avstånd av 20 meter träffa den hela tiden hur enkelt som helst, men så fort man ändrade avstånd med em meter så träffa den snett, bara och sjustera in siktet igen utan o röra på sej. Efter byte av helt slut packningar och hoptryckt fjäder känns det som Ca: 170 m/s, och även rekylen med på köpet. Men den ska nog lungna ner sej efter en burk diaboler.
Rätt grejor? Tog en packning från en kinabössa 26 mm från julas kit, slavian hade 25 mm, rikligt med förgasarolja hjälpte att trycka in den till botten och sen lite packningsklister för att hålla den på plats. nya fjädern var ca: 8-10 cm längre och otroligt svårt att få på plats.
Det som är bra med slavian är just precisionen och särskilt avtrycket, helt underbart, att den nu rycker beror nog främst att pipan är väldigt lång på den, och fjädern slår igenom innan kulan lämnat. Jag är säker på att den sätter sej efter 500 skott, om inte får jag väll ha pipan uppspänd ett tag så den förlorar kraft.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster