Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Det lite tråkiga med 22lr & att det är mer joule än i FT bössan är att när man nuddar brädan ramlar ALLA![]()
Man skulle borrat ur lite så man stoppade ner dom en liten bit i ett tight hål så dom tålde en rejäl stöt, kul va det i alla fall.
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Larzzon skrev:Nitro skrev:Då kan vi glömma det, börne gillar inte skjuta tavla.
Han börjar mjukna lite.Han blir helt till sig när han känner krutlukten.
Nä nån VM BR tävling lär det aldrig bli, den i Mörrum är så långt jag sträcker mig då jag inte tycker det är så kul egentligen.
Det är mycket roligare att panga på saker som trillar & snurrar, sen blir det nån tavla då & då för att se så sakerna lirar.
Skyttet blir mer & mer ren rekreation för mig känner jag.
Håller helt med dig börne!
Tavelskytte kan vara kul med klass ettorna, men med salongaren ska det vara plinking!
Nitro skrev:hur svårt kan det va
börne skrev:Nitro skrev:hur svårt kan det va
Borra lite hål i en planka kan inte va så svårt
Nitro skrev:Bra då är vi överens
Nitro skrev:Blev lite skytte idag och testade ny ammo
Anschutz m/54 med Weaver T36
Lite vind
Resultat:
Norma TAC-22 = 231 (6X)
Norma TAC-22
För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Nitro skrev:Blev lite skytte idag och testade ny ammo
Anschutz m/54 med Weaver T36
Lite vind
Resultat:
Norma TAC-22 = 231 (6X)
Norma TAC-22
För att följa länken så måste du registera dig.
Den där ammon verkar ju vara intressant, 39 kr/50 skott. Jag har faktiskt inte sett den innan
jerico skrev:Många felkällor i vägning av färdig laddad patron tyvärr. Det finns de som väger och mäter hylsorna för att få till ett så jämnt gastryck som möjligt...
Men det jag menar är att hylsan väger lite olika och kulan diffar lite... Krut mängden är nog svår att hitta i sammanhanget. Men hjälper det så är det ju inte bortkastat arbete
Jag är mycket nyfiken på resultat
börne skrev:Varför vill man ta bort vaxet? Den finns väl av nån anledning tänker jag, inte hört nån på MSG som pangar 22lr prata om detta.
Eller det var bara ett rent test i nyfikenhet?
Bara7 skrev:Kul att ni börjar skjuta 22LR, det är skoj och svårt, skjuter mest själv dock inte BR utan på 100 och 200m vilket är svårt nog för bra träffbilder och bra träning till LR skyttet.
Vaxet skall man aldrig röra, för det har en tätande effekt som avgör hur jämnt kulans hastighet kommer att vara. Har jag hört av dem på Sportec, då jag testat all deras ammunition till 22LR för utvärdering till min bössa.
Batistuta skrev:T22 l/r är mer vindkänslig än man kan tro.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster