Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Jag brukar ju skriva "jägarmässigt stöd" när jag skjuter, så visar på en bild hur jag menar
med det.
Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Jag brukar ju skriva "jägarmässigt stöd" när jag skjuter, så visar på en bild hur jag menar
med det.
Du hade garanterat gillat HFT Hunting Field Target. Men det är nog bara Piteå som håller på med den grenen.
Ute i Europa är det ganska stort.
börne skrev:Ska testa att stödja så nån gång, måste ju underlätta som fan för en vingelpelle som mig![]()
Har ju dock ingen nytta av det i FT som man tävlar i där detta inte är ok. Men kan ju va kul att testa.
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Ska testa att stödja så nån gång, måste ju underlätta som fan för en vingelpelle som mig![]()
Har ju dock ingen nytta av det i FT som man tävlar i där detta inte är ok. Men kan ju va kul att testa.
Ja det underlättar jäkligt även med så enkelt stöd.
börne skrev:Glad jag träffade 2/10 stående utan stöd på en 30mm spinner på 50 meter med T1x'an idag, mer tur än skicklighet visserligen
Sako Finnbear skrev:Är mycket en träningssak det där.
men man ligger fort av sig om man inte tränar.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Är mycket en träningssak det där.
men man ligger fort av sig om man inte tränar.
Jo jag vet... tränar stående för sällan, brukar bli mer under vintertid då vi ju skjuter inomhus & där har vi bara 10 meter så där blir det trist att skjuta med stöd tycker jag, skjuter stående på skidskyttemål som jag kallar dom med reduceringar från från 10mm ner till 4mm hål. Samt ett belltarget med 9 & 11mm hål.
Men blivit färre tillfälle denna vintern annars hjälper det som fan i början på säsongen, sen under själva FT säsongen då jag bara skjuter utomhus på allt mellan 10 - 50 meter blir det sjukt lite stående & knästående, nått ryck nån gång då & då. Vet inte varför då jag vet jag skulle ha nytta av det. Det är väl för bekvämt att sitta i sittande FT ställning 6 roligare att träffa 15mm spinnern på 50 meter:lol:
Lillsven skrev:Hur funkar det jägarmässiga stödet med fjädervapen? Upplev några krux med det?
Ser inte riktigt på bilden så ligger stocken an mot stödet eller är det fingrar emellan?
börne skrev:Sockerbitar är perfekt att panga på, kul som satan att utmana sig på 50 meter med, även 22lr hylsor![]()
Kan va lite i värsta laget med 10J dock, till 16J är det perfekt.
Sako Finnbear skrev:Ställer frågan här i stället för att skapa en ny tråd:
Om jag fattat det rätt så har HW35 aktivt piplås ser det ut som? Funkar detta bra och utan
strul?
Chris skrev:Sako Finnbear skrev:Ställer frågan här i stället för att skapa en ny tråd:
Om jag fattat det rätt så har HW35 aktivt piplås ser det ut som? Funkar detta bra och utan
strul?
japp, inget problem.
Sako Finnbear skrev:Ställer frågan här i stället för att skapa en ny tråd:
strul?
Chris skrev:Sako Finnbear skrev:Ställer frågan här i stället för att skapa en ny tråd:
strul?
japp, inget problem.
att dra piplåsningsspaken och spänna bössan blir en och samma rörelse.
Chris skrev:tycker jag inte... man vänjer sig snabbt... iaf som högerskytt
Chris skrev:den "sparkar" ju mycket mer än din HW30 iaf men i 10J är det inget problem heller och har ju en hel annan tyngd faktiskt.
jag "älskar" min HW35E.... känns som ett luftgevär för vuxna
Sako Finnbear skrev:Ok! Misstänker dock att det kommer ta lite tid innan det sitter i ryggmärgen med låset?
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst