dagevert skrev:Har selv en Kl-3B "Fast deer" sidespenner som jeg kappet løpet på, konverterte til syntetpakning og monterte gummi kolbekappe på.
Ble en ganske fin karabin, typ "fattigmanns-tracker", som skøyt ganske presist og var hyggelig og kompakt, selv om den er grovt laget. Hmm, jeg må finne den frem og se hva jeg tenker om den i dag, det er vel snart 15 år siden jeg holdt på med den.
Jag har en sån men fulare kolv, de hette då B4-1 och är mao en sidospännare men av sabba grundelar som B2 har evs hydralrör sim cylinder ich mycket enkel pipa .177.
De har lagt till en sån här taggräls som antibeatrap md inapp i botten på kolven för att lösgöra när man stänger spännarmen, man måste ju stoppa i diabolen framför uppspänd
pistong, det är väl bättre ön Tracker iaf hehe.
Rätt klen 8-9J max om den ska funka, skitful kolvträ doppad i klarlack så det är rinningar på den tom, mycket billigt.
Funkde faktiskt ok, såldes i början av 2000 talet, fanns även en med kolv som på en kalashnikov, synd jag inte köpte en hög sånna.
De är skit de med men folk vill ha dem idag ich betalar mycket mer än de kostade oga just looken AK47 med fällbara kolven.
Jag använde mn tills FWB300S var klarrustad sen ställde jag den i ett garage då jag inte ville slänga den, rädd att nån unge hittade den i skroten och gjorde sg illa, litar definitivt INTE på säkerhetsystemet i längden, dåligt stål bka.
Den var tim ristig i cylindern helt ny, fyld med konsistensfett, trolugen lagrades de länge.
Man kunde köpa ett litet servicekit där fanns fjäder och pistongpackning, de grejorna var bättre än de som satt i så jag bytte direkt och såklart tog jag bort rosten.
Som sagt riktigt skitmaterial i allt väldigt östmässig men snyggare än underspännaren som ju fö är hejdlöst skräp, spännarmens lpsning gpr sönder sen hänger de på trekvart snett nedåt haha.
Sp sidospännaren spg bättre ut, och kostade max 50 spänn mer.
Dock såldes dessa vara ett tag i Sverige senare fanns bara pipspännaren som imo är bäst då den är säker och underspännaren kvar inga andra.
Allt kom från Shanghai mins jag.
Undrar om den rostat sönder, det är ett gammalt kallgarage den står i mot väggen öppet in utifrån bla, inte sett den på 15 pr, föresten originalsiktet bak var fel, satt på kilbasen och kom dörmed flr nära ögat så vapnet gick inte att använda utan nån form av annat riktmedel.