Archon klart sant.
Även det motsatta kan hända ett fjädervapen kan krokna när man skjuter för tunga diaboler.
Den går inte alls bra käns det sim, den orkar helt enkelt inte att klämma ur sig den uppbygda energin.
Ett
PCP blåser bara med en ventil, skitsamma vad som sitter i pipan.
Därför får nan tänja sig för md tex .22 eller .25 fjäderbössor men som inte är bygda för hög effekt, tung OCP ammo är inte bra.
Den nominella vikten på diaboler har stigt sen
pcp har kommit in.
Ok att bössan väl inte går sönder av det jag beskriver, men den kroknar och ger dåligt resultat helt enkelt.
I ditt fall slår pistongen i botten oga att duabolen som är flr lätt ger fel lotstpnd, och som sagt bössan vibrerar och precisionen försämras.
Fjädervapen är intressanta oga av alla delar som spelar in, ett
pcp är ju bara sim att stoppa en kula i ett rör och koppla till högtryck ich sen vrida på denna, tjoff så skjuter den iväg kulan bara.
Gamo är exempel på korkskallar här de bygde vaoen som gav ner ich mer
FPS de hette 1200 och dylikt, de valde .177 för dessa stora cylindrar och diaboler av aluminium, extra lätta för att vid pipan nå högt
V0.
De skrammlade som de höll på att gå sönder och även m de kanske mätte högt vid pipan tappade aluminiumduabolen fart mycket fort.
Dvs allt var skit, men siffrirna, amerikaner älskar siffror, äger du en 1150 och jag en 1250 hahaha jag är bättre.
Men öven de tröttnade då det här var skitdymt allttihop, Gano smällde i den gamla klassikern gasfjädern för att få bort en del problem fjädern givit.
Men ännu fanns krocken som pistongen gjorde och sugröret tpipa kvar, jag såg nån där yutubare då hade den priblem att få ur sig luften ich så att säga skakade framåt sista biten i cylindern.
Och så tillkom tvärhård upospänning av typen tvåarmsstil oga gasfjädern.
Det finns mycket dumt här i världen.