Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bara7 skrev:Vaxet skall man aldrig röra, för det har en tätande effekt som avgör hur jämnt kulans hastighet kommer att vara. Har jag hört av dem på Sportec, då jag testat all deras ammunition till 22LR för utvärdering till min bössa.
Silwer skrev:återgå til luftvapen Nitro, sånt där är bara strunt ;-)
Snvända dålig ammo osv, gud va kul
Silwer skrev:återgå til luftvapen Nitro, sånt där är bara strunt ;-)
Nitro skrev:Silwer skrev:återgå til luftvapen Nitro, sånt där är bara strunt ;-)
Komplement till luft är vad det är.
Luft har så mycket fler fördelar som jag ser det, men kan tycka det är skoj med lite variation.
Men huvudanledningen för min del är seriöst bänkskytte med Rimfire som komplement till luften.
Har för avsikt att åka ner till Tjeckien 2021 och då vill jag inte bara skjuta 3 eller 6 tavlor med luft. Det hade varit skoj att även kunnat delta i Rimfire och skjuta 3 tavlor till så blir det åtminstone 9 tavlor totalt.
Det viktigaste måste vara att göra det man tycker är skoj.
För min del är det att tävla och umgås med alla andra goa skyttar.
börne skrev:Silwer skrev:återgå til luftvapen Nitro, sånt där är bara strunt ;-)
Silwer skrev:Att jag inte begriper BR med de här ör mitt oroblem, jag tycker det jag hört ör löjlugt ch om jag hade en .22lr skulle jag skjuta med bra ammo på tavlir så långt jag kunde.
Nitro skrev:Det är också så att det inte finns så många handlare som säljer tävlingsammo av bra kvalité. De lokala jakt affärerna gör inte det, då de mest har jaktammo naturligtvis.
Silwer skrev:Åter en störning, matchammo flr .22lr?
Ger de fina runda hål?
Matchdiaboler är ju plattnosar för stansning, matchskytte är ju just det.
Vad är match i frpga om .22lr vapen, dvs tavelskytte?
Bara7 skrev:Norma vet jag var populära ett tag tills de gjorde npgon ändring och nu förekommer det flyers och ojämn hastighet och den går knappt att sälja längre, tror jag gav 200 spänn för 500 skott för 2 år sedan, de liksom bara var helt borta och dög knappt till plinking. Fast tiderna kan ändras och Norma justerat ammunitionen. Hoppas det för jag hade helst skjutit svenskt. Du får rapportera hur de går
Silwer skrev:Ok, jag tänkte att det fanns sån ammo bara.
börne skrev:Silwer skrev:Ok, jag tänkte att det fanns sån ammo bara.
Jag skjuter normalt SK Rifle Match, finns även en SK Flatnose Match, men det handlar inte om att stansa fina hål utan om annat.
"The newly-developed rimfire match cartridge SK Flatnose™ Match is a .22LR round especially for rifle shooting at 50 m/yds. The flat bullet tip optimizes ballistic properties, which improves shooting precision."
Har dock inte testat den ännu, tänkte köpa ett par lådor när jag drar upp till Skytteservice Älmhult nästa gång.
börne skrev:Tavlorna som används vid BR Rimfire är dom som Nitro använder & visat i tråden. Jag är som sagt ingen expert på detta men nog tolkas tavlorna om det behövs.
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:men tavlan du visar är dock inte en 50m BR tavla.
börne skrev:Nitro skrev:men tavlan du visar är dock inte en 50m BR tavla.
Ok... trodde det va samma då det även står rimfire på den.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst