Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Oden skrev:Du ser skillnaden på mk1 o mk2 tydligast på låset på spännararmen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Om du förstorar upp bilden ser du ganska väl.
De två översta är MK1 och den undre MK2 och oftast på licens.
Silwer skrev:Jag mätte väl min Eclips dl cabine .25 frisk till 190mps med typuska 19gr, 22j elller npt och mer blir det inte.
Röcker flr öndamålet som var jakt, för målskytte ör säkert en .22 bättre.
Den är trpng i loppet då de var just .25 inte 6.35mm det gör att de skjuter kattskit om du ens får in tysk ammo i den.
Värdet beror som vanlugt på skick och valnöt eller bokstock och givetvis en med lucens är inte värd nåt, sp kan man få den avskriven stor fördel, jag kan inte med min så den får jahåg leva med.
Men jaja man kunde aldrig veta vilken skit som skulle komma.
Nåväl 3-4000 gissar jag i gott skick iavsett kaluber, det är en samlargrej idag.
bebbe skrev:
Har lite svårt att se vilken stock det är. Hur kan jag se om det är valnöt eller bokstock.
Sako Finnbear skrev:bebbe skrev:
Har lite svårt att se vilken stock det är. Hur kan jag se om det är valnöt eller bokstock.
Lägg upp en bra bild på stocken så ska vi se om det är bok eller valnöt.
bebbe skrev:Sako Finnbear skrev:bebbe skrev:
Lägg upp en bra bild på stocken så ska vi se om det är bok eller valnöt.
Har den tyvärr inte hemma då den är licensierad och det är svärfars. Men jag kan ta en bild nästa ggn jag är där.
Silwer skrev:Den översta är en MK1 ja och carbine, kort pipa mao.
Det var vanlugt med bok men Deluxe såldes också en hel del.
På Webley Tracker är det nästan ovanlugt med bok alla har DL varianten, men med Eclipse är det carierande.
Det är säkert köpt då runt 95-96 jätteenkelt att få licens så det var inget hinder om man nte hade brottsligt register, samma borde räcka idag och då gick det att sälja.
Nu är det hopplöst, troligen kan du nte ens ta över det, det går på auktion där en handlare snålbjuder för de får hur jäkla mycket vapen som helst.
bebbe skrev:Han kunde inte förstå att det i det närmaste är svårare att få på ett luftvapen än på en klass 1 jakt bössa
Tror det var någon ggn på 80 talet?gubbe skrev:Vilket år köpte din svärfar bössan?
Silwer skrev:Stämmer bra, tyvärr och de här hamnar i kläm för att då var det enkelt 18 år ostraffad typ.
Nu är det klubbverksamhet mm ja det ör ohejdat, trpkigt, vissa polusdistrikt kan få bort den, du monterar en klen fjäder under 10J och provar få den avskriven sp ett värde finns, men i mitt dustrikt vägrar de såklart allt sånt tex.
Stockholm Uppsala har sämsta reglerna i landet ich sämst filk sim jobbar med det här okunkiga fpgelholkar.
bebbe skrev:Tror det var någon ggn på 80 talet?gubbe skrev:Vilket år köpte din svärfar bössan?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Silwer skrev:Ja då är den fri.
92 kom licens över 10J.
Troligen bok då d tidigare jag sett är nästan alltid bok, men vem vet kanske köpte han en Deluxe ändå.
Men pass upp så inte minnet slår fel, xen dök upp här 88-89 så det ör kort till 92, och .25 är ovanliga tidugt men då Oden har en fanns de, jag har nästan bara stött på .22
Misstänker att .25 var lite special, de som vekligen ville ha köpte en sån och kanske kostade på allt.
Standard var liksom .22 länge i UK innan allt fler böt till .177 i deras 16j då.
Var krig mellan .22 folket och .177 i jakt.
Silwer skrev:Jo kanske Iden vet? Eller du menar ev oapper på bössan det brukar kedfölja.
Man fick förr alltid skyttekort eller ikryssade slutkontriller av vapnet.
Glöm det idag unte ett skit medföljer trist nog.
Har mina kvarr för min superstar ich Eclipsen, och har det md vissa tyska vaoen med där det medföljt.
Tycker det var en trevlig sak, kändes personlugt, men allt kostar.
Trolugen får de med dem ännu med matchvapen trir jag men förr var det så även med sporterbössor på sitt sätt.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster