Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jerico skrev:Det är visserligen quatro (stavning?)
börne skrev:jerico skrev:Det är visserligen quatro (stavning?)
För att följa länken så måste du registera dig.
skånepåg skrev:Och hur justerar man trycket på en fjäder, lite svårt , ska man spänna upp den och hålla pipan med vänster hand, justera med höger under tiden och prova trycket medans vänsterhanden håller emot pipan?
börne skrev:Jag sköt bara fjäder första året jag började, blev rätt duktig. Sen skaffade jag PCP & sedan dess blir det inte mycket fjäder & det är grymt svårt att hålla samma nivå med fjäderbössan när man bara då & då skjuter med den & då är min TX200HC ändå inget sparkande monster med kasst avtryck utan raka motsatsen.
Jag tror också på att öva öva öva som nämndes i inlägget ovan.
skånepåg skrev:Prova min Hatsan 60s 5.5mm också, rätt ok med den också.
Dock har den ett annat problem, som jag kan fråga nu här, när jag bryter pipan och stoppar i en kula, och smäller upp den, så kan den hamna i ett mellan läge och ej gå riktigt upp, detta resulterar så klart i 1-2cm träff bild längre ner, men så länge jag smäller upp den bra och lägger bössan försiktigt på kudden, så sitter grupperna bra, är det låsmekanismen som kärvar?
Prova lossa och spänna sidobulten som håller pipan, det blev sämre när den var lös, och det går inte spänna mer än nu(som det var från början) utan att ta i med 300kg:s kraft, och de vill jag inte, sen fins de små utfrästa spår, skag jag vrida den skruven medurs tills nästa så kommer man ej kunna öppna bössan, nu går det trögt som de alltid gjort. dock är ju glappet inte i sidled utan upp/ner lite, man kan känna det om man håller i bössan och vrider den fram o tillbaks.
Ide?
Desaleux skrev:(Börnes) om kolon till AA TX 200
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster