Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
dreg skrev:Vad det gäller pistolkolvar.
1. Mät istället för att gå efter handskstorlekar. Alla kolvtillverkare inklusive Sportec har förklaringar hur du ska mäta med tillhörande storlekstolk.
2. Olika tillverkares L, M ,S osv är inte lika stora. Som exempel är Nills kolvar små, Rinks kolvar stora och Fwb´s egna kolvar där emellan.
Jag kan slinka in i en M från Rink med lite god vilja, Men Nill måste jag ha i Large, inte en chans att jag kan klämma mig in i deras M.
mvh
bebbe skrev:dreg skrev:Vad det gäller pistolkolvar.
1. Mät istället för att gå efter handskstorlekar. Alla kolvtillverkare inklusive Sportec har förklaringar hur du ska mäta med tillhörande storlekstolk.
2. Olika tillverkares L, M ,S osv är inte lika stora. Som exempel är Nills kolvar små, Rinks kolvar stora och Fwb´s egna kolvar där emellan.
Jag kan slinka in i en M från Rink med lite god vilja, Men Nill måste jag ha i Large, inte en chans att jag kan klämma mig in i deras M.
mvh
Ok, så det finns på deras hemsida?
Kollade efter Steyr homepage men hittade inte någon förklaring?
Silwer skrev:HW45 ör en kul plinker inte målskyttepistol.
Flera visas upp såg jag och det beror på dig, plånboken och vad du nöjer dig med.
Själv äger jag just Walther LPM-1 av nyaste modell en SSP sp man behöver liksom inget mer med sig, men en pumparm väger ju.
Men PCP tyckte hag var löjligt överdrivet för mitt skytte, jag jagade just Walthern i åratal.
Men skjuter man inomhus är CO2 vaoen vetttigt att titta på.
De är billigast av alla dessutom.
Och folk får dribbla hur de vill inget slår ändå de begagnade tyska pistolerna, trits allt var de flr tävling.
fspjuth skrev:Hej.
Jag har en FAS6004. Den skjuter mycket bättre än mig. Har provat ut vilken ammo den går bra med och skjutit lite men hinner inte med allt skytte som man önskar och luftvapnen har fått stå tillbaka de sista åren för krut.
Hade tänkt att gör ett röj och lägga ut några av luftvapnen på försäljning.
PMa om du är intresserad
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snyggt gjort. Är svårt! Mycket som skall klaffa!vettedax skrev:Jo luftpistol är svårt som fan ..förr sköt jag på bana 3 dar i veckan.. luft en dag ..å 22a två dar ..nu bara lite med min morrini pcp inne i mitt hus ..har tio meter där...hittade denna tavla som jag sparat sen 1981 då en Feinwerkbau mod 80 ..så visst kunde man få till det även med dom pistolerna 4 kulor i ett hål å en sladdis som blev en åtta
För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Vi hade ju en pistolkurs i lördags på MSG och då fick man sig några tankeställare. Nu gäller det bara att träna på det. Träning är helt avgörande med pistol, man tappar helt otroligt fort. För några år sedan lyckades jag hålla mig i det svarta för det mesta, nu är det inte så. Gevär känns lättare att hitta tillbaka med.
Ja, det är nog något att få in. Ibland märker jag att man på något vis vill ”stressa” iväg kulan.vettedax skrev:ett bra tankesätt är att aldrig släppa iväg en kula i onödan....ofta sänkte man pistolen flera gånger ..man hade alltid gott om tid på sig ändå..sänka pistolen å vila ögat lite å börja om på nytt...å va noga med lite vitt på bägge sidor kornet å lika mycket vitt mellan det svarta å kornet.
Ser bra ut.Silwer skrev:Ägaren före mig som skjutit pistol och revolver i många år, har satt på ett spnt här korn fram som syns mycket bättre än det svarta original, tydlugen spnt folk gör.
Jag fick med ett Walther justerbart avtrycjarblad, oeuginalet går inte att vrida, det var för .22lr dock.
Men det funkade att få dit bra till slut.
Det var fint att kunna vrida på det lite även om det inte var helt värdelöst i original.
Det är en mediumkolv 3D nu då pistolen kan ha sånna, inte för jag vågar röra det ån.
Har öven en large handtag ej 3D ifall man måste fräsa ur nåt som en tok nångpng.
I var fall tex då det röda kornet ör ju en enkel förbättring, visst den svarta iriginal är väl snyggare, men är svårare att hitta, svart mot svar.
Ja, precis såvettedax skrev:så här siktade nog de flesta på klubben
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster