Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Helikopter skrev:Hamstring fyller två bra funktioner. Man slipper gå till buiken och minskar risken för att smittas. De som blivit smittatde är inte så ofta i butiken och kan smitta andra.
Pryltokig skrev:Den stackars kvinnan i Kungsbacka som inte kunde hitta något febernedsättande, borde kolla på tex. Apotea.se. Finns massor.
Nä, nu börjar det väl komma ikapp. Sedan är det tydligen skillnad på Alvedon för barn och vuxen. Det kvinnan behövde var till barn. Detta hände för ca 1,5 vecka sedan.Pryltokig skrev:Hela iden med prepping är ju att man skapar ett litet förråd av det nödvändiga långt innan det skiter sig, nu är det ju för sent. Toapapper, pasta och alvedon håller ju i ganska många år. Om vi försöker vara lite saklig så var det 6% som köpt extra toapapper senaste veckan enligt TV4´s undersökning, betydligt färre än de som köpte kaffe/konserver/pasta etc. Beredskapsbilden nedan är från 80-talet!!
Den som försöker sälja toa-papper för 99:-/rullen kommer givetvis inte att få sålt en enda. Låter mer som ett skämt eller politiskt statement ("Anser du att priset är för dyrt, se det som en återbetalning till glesbygden för allt som vi sponsrat ert leverne med i storstaden under decennier med skog, vattenkraft, vindkraft, spannmål m.m.")
Den stackars kvinnan i Kungsbacka som inte kunde hitta något febernedsättande, borde kolla på tex. Apotea.se. Finns massor.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Bra att någon med faktisk erfarenhet delar med sig. Tack.JonasW83 skrev:Pryltokig skrev:Den stackars kvinnan i Kungsbacka som inte kunde hitta något febernedsättande, borde kolla på tex. Apotea.se. Finns massor.
Kan då inflika med att där jag bor, var det också slut på alvedon & ipren för några veckor sedan.
Ena grabben på 7 år opererade sig och vi skulle endast ge alvedon, ipren i nödfall om smärtorna blev för starka.
Slut överallt!
Beställde givetvis på nätapotek som du tipsade om, allt fanns ju i lager (1-2 dagars lev. tid? Jag får medicinen idag.... två veckor senare.
Som tur var hade vi några tabletter liggandes, men sen var det slut som sagt. Tur att han har extremt hög smärttröskel, hade kunnat blivit fruktansvärda två veckor annars.
Bara för att det finns i webblager, så är det inget som säger att det kommer snabbt, eller alls för den delen i dessa tider. Nätapotekens lager är extremt belastade av alla jäkla hoarders.
dreg skrev:Det pågående fenomenet har inget öht att göra med prepping.
Det här som försegår är ett yttrande av masspsykos. Säkerligen utlöst av efterblivna facebookinlägg som lästs av andra facebookmuppar.
bebbe skrev:Bra att någon med faktisk erfarenhet delar med sig. Tack.JonasW83 skrev:Pryltokig skrev:Den stackars kvinnan i Kungsbacka som inte kunde hitta något febernedsättande, borde kolla på tex. Apotea.se. Finns massor.
Beställde givetvis på nätapotek som du tipsade om, allt fanns ju i lager (1-2 dagars lev. tid? Jag får medicinen idag.... två veckor senare.
Där var den. Letade efter den tidigare idag. TackBatistuta skrev:Kollar på coronakartan lite då och då För att följa länken så måste du registera dig. Något som märkts tydligt några dagar är vilken enorm katastrof USA verkar bli, kurvan är spikrakt upp och de är ifatt Kina inom någon dag om det fortsätter så här. Kina och Sydkorea har planat ut sin kurva.
börne skrev:bebbe skrev:Bra att någon med faktisk erfarenhet delar med sig. Tack.JonasW83 skrev:Pryltokig skrev:Den stackars kvinnan i Kungsbacka som inte kunde hitta något febernedsättande, borde kolla på tex. Apotea.se. Finns massor.
Beställde annat på Apotea ikväll & tänkte jag tar ett par paket Panodil också då jag kom på nån skrev här att det fanns. Ska tydligen komma redan imorrn så dom verkar ha hemma av dessa i alla fall.
JonasW83 skrev:Tro mig, det var ett reellt problem i vissa delar av landet för två veckor sen. Man blev rätt less som småbarnsförälder som hade ett riktigt behov.
JonasW83 skrev:Missuppfattade dig! Sry
För att alltförmånga går på sannolikhetsinlärning. Det har inte hänt förr. Eller det händer inte mig....Helikopter skrev:Vår kollektiva förmåga och intelligens är något jag reflekterar över i pandemin. Vi visste i början av januari att det fanns ett isolerat utbrott i Wuhan.Allt eftersom har läget förvärrats dag för dag. Och ändå har alla alla länder i världen nu i princip inhemsk en smittspridning. Varför klarar vi inte av att agera smartare som kollektiv?
bebbe skrev:För att alltförmånga går på sannolikhetsinlärning. Det har inte hänt förr. Eller det händer inte mig....Helikopter skrev:Vår kollektiva förmåga och intelligens är något jag reflekterar över i pandemin. Vi visste i början av januari att det fanns ett isolerat utbrott i Wuhan.Allt eftersom har läget förvärrats dag för dag. Och ändå har alla alla länder i världen nu i princip inhemsk en smittspridning. Varför klarar vi inte av att agera smartare som kollektiv?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
...You rationalize, Keeton. You defend. You reject unpalatable truths, and if you can't reject them outright you trivialize them. Incremental evidence is never enough for you. You hear rumors of Holocaust; you dismiss them. You see evidence of genocide; you insist it can't be so bad. Temperatures rise, glaciers melt—species die—and you blame sunspots and volcanoes. Everyone is like this, but you most of all.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster