Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:Du kan byta alla slitdelar, och riva bössan i molekyler om du vill utom just den del som styr luftflödet in i pipan!
Så har jag fattat det hela
Daniel skrev:Luftvapen.info , har fått exklusiv förhandinformation angående det nya svenska PCP luftgeväret G-sor / Sweden.
Den 15 September 2009 är det tänkt att säljstarten av Sveriges nya PCP, G-sor ska dra igång. Den bygger på ett vidareutvecklat system från CNC-Process
Första modellen heter G-sor 1.
G-sor 1 är klädd med en "Golle" tummhålsstock i valnöt.
Modellen kommer att finnas i tre kalibrar. 177, 20, 22.
Under Oktober kommer nästa modell.
G-sor Light. Modellen är först och främst anpassad för skyddsjakt, och kommer bara säljas i licensutförande och kaliber .22. Även denna är försedd med "Golle" stock.
Till nästa FT sässong är förhoppningen att ta fram en helt ny " Golle" stock till G-sor modellerna avsedd för FT skytte. Ställbar bakkappa, ställbar kolvkamsförhöjning och anpassad förstock.
Det finns även planer på att ta fram en två skotts modell av G-sor, i kaliber .20.
Alla G-sor Airguns i 10J kommer vara "AT" ( Anti Tamper)
, vilket innebär att de ej ska kunna skruvas med av hemma fixaren, medan licensbössorna kommer vara fullt demonterbara. Allt för att främja luftvapensporten och för att kunna exportera G-sor modellerna inom EU.
G-sor ,s produkter, kommer att finnas i ProGunners webbutik den 15 september.
Mer information finns på För att följa länken så måste du registera dig. , som är företaget bakom G-sor / Sweden
Kul med nånting nytt på, och längtar efter att få testskjuta denna bössa så vi får se om den håller måttet
guld skrev:Daniel skrev:Luftvapen.info , har fått exklusiv förhandinformation angående det nya svenska PCP luftgeväret G-sor / Sweden.
Den 15 September 2009 är det tänkt att säljstarten av Sveriges nya PCP, G-sor ska dra igång. Den bygger på ett vidareutvecklat system från CNC-Process
Första modellen heter G-sor 1.
G-sor 1 är klädd med en "Golle" tummhålsstock i valnöt.
Modellen kommer att finnas i tre kalibrar. 177, 20, 22.
Under Oktober kommer nästa modell.
G-sor Light. Modellen är först och främst anpassad för skyddsjakt, och kommer bara säljas i licensutförande och kaliber .22. Även denna är försedd med "Golle" stock.
Japp du fick titta på en G-sor 1![]()
Till nästa FT sässong är förhoppningen att ta fram en helt ny " Golle" stock till G-sor modellerna avsedd för FT skytte. Ställbar bakkappa, ställbar kolvkamsförhöjning och anpassad förstock.
Det finns även planer på att ta fram en två skotts modell av G-sor, i kaliber .20.
Alla G-sor Airguns i 10J kommer vara "AT" ( Anti Tamper)
, vilket innebär att de ej ska kunna skruvas med av hemma fixaren, medan licensbössorna kommer vara fullt demonterbara. Allt för att främja luftvapensporten och för att kunna exportera G-sor modellerna inom EU.
G-sor ,s produkter, kommer att finnas i ProGunners webbutik den 15 september.
Mer information finns på För att följa länken så måste du registera dig. , som är företaget bakom G-sor / Sweden
Kul med nånting nytt på, och längtar efter att få testskjuta denna bössa så vi får se om den håller måttet
Hej Öberg
Var det den som du gav mej en titt på sist när vi träffades?
oden-68 skrev:Finns det inga bilder på G-sor bössorna?Har kollat både pro gunner och G-sors hemsida
Pierre skrev:oden-68 skrev:Finns det inga bilder på G-sor bössorna?Har kollat både pro gunner och G-sors hemsida
En bild vad jag såg iaf.
sexskjutarn skrev:Först AT, sen kommer dom väll att kräva att man besiktar bössan en gång om året, annars kommer staten och hämtar den. Anledningen att jag är emot license är att om man avlider, vem tar hand om bössan?
öberg skrev:sexskjutarn skrev:Först AT, sen kommer dom väll att kräva att man besiktar bössan en gång om året, annars kommer staten och hämtar den. Anledningen att jag är emot license är att om man avlider, vem tar hand om bössan?
Tycker du alla vapen skall vara licensfria? Revolvrar, pistoler och gevär ?
Man kan ju tolka ditt inlägg att du tycker det är ok att begå lagbrott för att du är rädd för att dö![]()
![]()
![]()
Skulle du avlida så har anhöriga en månad (har jag för mig) på sig att sälja vapnen. Är inte det gjort efter den tiden tar staten vapnen och skrotar dom.
Men personligen så tycker jag att är man död, så vem bryr sig då?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst