Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bebbe skrev:I lite tråkiga tider i övrigt roade familjen sig med en liten tävling.
Blev med grabbarnas nya Ruger 10/22 Co2 från Umarex.
Faktiskt riktigt hyfsad precision (för vad det är).
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, helt ok faktiskt.Sako Finnbear skrev:bebbe skrev:I lite tråkiga tider i övrigt roade familjen sig med en liten tävling.
Blev med grabbarnas nya Ruger 10/22 Co2 från Umarex.
Faktiskt riktigt hyfsad precision (för vad det är).
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skoj när fler vill vara med och panga!![]()
Dom där träffbilterna ser riktigt bra ut tycker jag. Har sneglat lite på Rugern och det verkar
vara en riktigt kul bössa!
bebbe skrev:Ja, helt ok faktiskt.
Efter detta var jag ute bakom huset och ställde upp burkar på lite olika avstånd (15-35 meter).
Och vid stående skytte var det inga problem att träffa. Även tillräckligt med kraft för att gå igenom gamla burkar till vitabönor.
Tänkte jag vid tillfälle skulle göra någon liten recension och göra lite kronograf mätningar osv.
Här är träffbild med JSB Match (runt 12-13 meter), helt ok tycker jag![]()
Skickat från min iPad med Tapatalk
Helikopter skrev:Tung plinking i lägenheten med dottern för ett tag sedan
För att följa länken så måste du registera dig.
Silwer skrev:Informell?
Du vet att en dagebs tavla trpd finns? Även om ingen lyfter den längre.
Det handlar bara om bld, caoen, effekt, avstnd ch skjutställning, bättre att köra där.
Du har ju inget att skämmas för.
Silwer skrev:Ok jag förstår, annars ör det bra att samla där nör det gäller tavelskytte.
Vet inte hur det vestämdes med inget snack utan tavla, janske ör det väl hårt, mer inget o ldigt utan tavla tex vore bättre.
Men nu fatrar jag, men informellt låter så sol man struntade i allt, nen haja hag ska inget säga, åratals sen jag la in en tavla.
Luftpangarn skrev:Otroligt skön känsla ikväll. Efter en kycklingsallad med caesardressing och några öl i vacker kvällssol, drog jag fram de 30 patronhylsorna, och petade i diabolerna. Det är litet meditativt att pilla i skotten på alla tretti hylsorna. Och jag var redan lugn och nöjd med tillvaron.
Och sedan skjöt jag med sådant djäkla skönt flyt med min Colt SAA. De hyggligt små burkarna på 4cm bara flög på löpande band. Jag kände mig ännu mer lycklig och tillfredställd, när jag packade ihop och gick hem.![]()
Och det är sant - man "grovinriktar" med både sikte och skåra. Sedan släpper man siktet, ja skiter i det, och bara använder kornet. Man måste vara lugn, och lita på vad man gör. Så flyger de små burkarna i saltomortaler upp i luften.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster