Kollar in hur det ser ut på driftstatus mer ofta nu, som sagt så har det hänt mer och mer ofta på senare tid att resurserna i form av lagringsutrymme tar slut. Ägnat kvällen att botanisera runt i filsystemet för att se var det drar iväg hela tiden... går ju inte att bara öka resurserna hela tiden man får hitta var det läcker så att säga.
Diagrammen från kontrollpanelen ser inget vidare ut och det ser ut som att det kommer att krascha igen inom bara typ ett dygn... så jag måste göra något nu och testar kontrollerad omstart av databasservern (mysql) förutom att ha rensat litet stora loggfiler etc. Hoppas vi ses direkt efteråt men det tror jag nog. Testar detta ca 23:30 ikväll.
Så här ser driftstatus ut om det kanske finns någon som är bra på att tolka sånt här, välkommen input absolut.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Sorry för att det blev litet tekniskt här men jag tror säkert det finns någon medlem som är bra på sånt här med serverdrift.
___
Kanske ingen som märkte att servrarna (mysql + apache) startades om snyggt och prydligt. Får kolla hur status ser ut imorrn för vidare undersökningar och åtgärder. Diagrammet på datatrafiken ser skumt ut kan jag tycka, ungefär en fördubbling helt plötsligt från eftermiddagen 21/4 dvs igår. Kanske får kika litet djupare i loggarna för att se vad det är för någon filur som helt plötsligt fått sådant enormt intresse för detta lilla forum...
För att följa länken så måste du registera dig.Ca 1000 användare online en natt till onsdag kvart över ett... det är jag och ett par sökrobotar som är registrerade användare resten "gäster". Råder nog ingen tvekan om vad det handlar om, får se vad jag kan göra imorrn. God natt.