Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Sako Finnbear skrev:Har inte hängt med riktigt här, men är det ingen som skjuter med RWS?
Inte testat ännu, men dom är rätt dyra jämfört med SK.
RWS R50 kostar 100kr mer per ask för mig om jag köper det antal jag gör per gång mot SK Rifle Match, så även om dom skulle hålla ihop det bättre än dom 10mm cc jag presterat en lugn dag med SK så hade jag nog inte köpt dom i större mängd, så fall om man skulle köra nån BR tävling & använda dom till det, inte plinka upp dom.börne skrev:Dagens bästa tavla för egen del, hittade en lucka i blåsten, höll vid sidan av för att lättare kunna hålla på samma ställe, 10 skott & 10mm cc med SK Rifle Match.
För att följa länken så måste du registera dig.
Ja R50 är hutlöst dyra!
Jag plinkar med RWS HV HP, dom går på runt 90-100kr/ask.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Jag plinkar med RWS HV HP, dom går på runt 90-100kr/ask.
Fast är inte intresserad av att skjuta high velocity så dom går bort för egen del.
Nitro skrev:Skoj ifall fler än jag presenterar en internationell BR tavla. Det blir lite mer allvar då.
Helt medveten om att en del vill plinka men det borde väl finnas någon mer än mig som vill skjuta tavla.
Sundan skrev:Snyggt skjutet, här en serie jag sköt härom dan på 80m.
(Det är 5 skott i)
börne skrev:Nitro skrev:Skoj ifall fler än jag presenterar en internationell BR tavla. Det blir lite mer allvar då.
Helt medveten om att en del vill plinka men det borde väl finnas någon mer än mig som vill skjuta tavla.
Ska se om man kan sno en sån BR tavla till luftvapen nästa gång jag ska panga med 22lr, vet inte hur många vi har & om det ok att använda dom, tror det var rätt få kvar, men kanske skaffats fler. Dom kostar ju en del då dessa köps av klubben. Vi har nog inga såna rimfire tavlor som du använder. Är det stor skillnad på dom & LV tavlorna?
Nitro skrev:Eller så kanske du kan skriva ut på jobbet i A3 format
Nitro skrev:Skoj ifall fler än jag presenterar en internationell BR tavla. Det blir lite mer allvar då.
börne skrev:Sundan skrev:Snyggt skjutet, här en serie jag sköt härom dan på 80m.
(Det är 5 skott i)
Vilket cc har du där?
Svårt att uppskatta på den tavlan. En femringad lv tavla har man ju koll på så att säga.
Nitro skrev:Är iväg på fortbildning hela veckan i Kalmar annars kunde jag mätt.
Jag lånar jobbets A3 skrivare för tavlorna som då är tunt kopieringspapper.
Sen tapetserar jag dem på masonit. Gör typ 50 st varje gång.
Kincop skrev:Varifrån skriver du ut dina tavlor?
Nitro skrev:Kincop skrev:Varifrån skriver du ut dina tavlor?
Tja vet du någon som säljer sådana då?
Alternativet kan också vara att beställa tavlor från ett tryckeri som kan trycka på tjockare papper.
Men jag tycker det funkar bra så här.
Kincop skrev:Nitro skrev:Kincop skrev:Varifrån skriver du ut dina tavlor?
Tja vet du någon som säljer sådana då?
Alternativet kan också vara att beställa tavlor från ett tryckeri som kan trycka på tjockare papper.
Men jag tycker det funkar bra så här.
Nu blev det snurrigt.
Jag formulerade mig lite luddigt.
Jag trodde du laddade ner tavlan från en hemsida till en dator på en plats där du har tillgång till A3-skrivare, (där du sen skriver/kopierar ut..)
Därför min fråga om varifrån du skriver ut (=laddar ner)..
Nitro skrev:Är iväg på fortbildning hela veckan i Kalmar annars kunde jag mätt.
Jag lånar jobbets A3 skrivare för tavlorna som då är tunt kopieringspapper.
Sen tapetserar jag dem på masonit. Gör typ 50 st varje gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst