Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Janne P skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
gubbe skrev:Janne P skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Häftigt.Vilken kikare.
sfe skrev:Fräckt! Såna bössor har jag inte sett förut.
Sako Finnbear skrev:Började samla lite smått på BSA fjäderbössor av varierande årsmodell en gång i tiden.
Tyvärr böt jag in dom när jag köpte mitt FX2000SDL med Leupold VXIII 6,5-24x40 EFR,
vilket jag ångrar idag.
Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Började samla lite smått på BSA fjäderbössor av varierande årsmodell en gång i tiden.
Tyvärr böt jag in dom när jag köpte mitt FX2000SDL med Leupold VXIII 6,5-24x40 EFR,
vilket jag ångrar idag.
Så är det var sak har sin tid och ibland så säljer man för andra intressen eller för mer skytte som det förmodligen va i detta fall
va det Tobbe på Hurricane som tog in dessa då eller ? för han samlar väl en del vad jg förstått
Nitro skrev:Jo Tobbe samlar en del.
Fördelen med gamla ovanliga prylar som är eftertraktade är att de aldrig sjunker i värde så länge skicket bibehålls.
Får hålla med övriga att det är häftiga vapen du skaffat även om det inte används.
Silwer skrev:Det finns några ODEN och Bastituta men inte så gamla bössor utan mer 50tal och framåt, betänk att många märken lämnat in eller tillverkat sina sista ivalitetsvapen
Det kom in en som hade en enorm samlng av allt Excellent man kan tönka sig, nen ör inte ajtiv.
Du gåhade väl även en W&S Service rifle MKII?
En personlig favirit, co2 är väl ok men jag känner inte sp mycjet för det.
Det enda jag var är Crossmans första och då vörldens första med 12gr patron 157 från 50tal. Har öven co2 oatroner frpn den tiden; ch jo de var förslutna ned en kopparplåt dörav namnet copperhead.
Alltid kul att se nåt udda tycker jag.
Tråkugt att du drar iväg till FB, jag ser gärna fler inlägg öven hör från dig.
Silwer skrev:Jo men vi kan styra själva hör, ingen amerikan kan komma och ta birt detta, på FB bestämmer ju ägarna och jan radera vad de får för sig särskilt vapengrupper.
Det ör fördelen med forum, likaså om det sköts rött finns informationen kvar i framtiden och är sökbar.
Janne P skrev:Silwer skrev:Jo men vi kan styra själva hör, ingen amerikan kan komma och ta birt detta, på FB bestämmer ju ägarna och jan radera vad de får för sig särskilt vapengrupper.
Det ör fördelen med forum, likaså om det sköts rött finns informationen kvar i framtiden och är sökbar.
Fördelar och Nackdelar med allt det ligger på moderatorerna mycket att inte släppa in skit som inte fattar att man ska sälja och köpa öppet men via PM kan du pladdra på så mycket du vill , Jag har startat många och varit admin i många då även svartkruts grupper ,, Bara en grej att hålla reda på Sälj och köp big NO NO ....enligt mig mycket bättre och update diskussionsforum men jag kan ju lära mig denna stenålders variant med då jag brukar göra allt bakvänt och gjort det hela livet
Silwer skrev:Mycket vacker imo
Har du även en BSA Jeffrey? De ör janske inte lika ekeganta nen de fungerar riktigt bra, jag orovade en frpn 29taket i .22 ich den gick rintigt bra, rubnt 15J
Ingen framstock men mycket trevlig, underspännare nen skiljer sig från en Airsporter genom att spännarmen verkar framme på slagfjädern och oressar hop den inte drar ihop den.
Din Webkåley är väl lite holy grail för mig som alltid föredragit de brittiska luftvapnen.
De fanns ju i trälåda nd alla tre kalibrarna, blåneringen brukar i original iaf vara väldigt djupblå.
Silwer skrev:Janne P skrev:Silwer skrev:Jo men vi kan styra själva hör, ingen amerikan kan komma och ta birt detta, på FB bestämmer ju ägarna och jan radera vad de får för sig särskilt vapengrupper.
Fördelar och Nackdelar med allt det ligger på moderatorerna mycket att inte släppa in skit som inte fattar att man ska sälja och köpa öppet men via PM kan du pladdra på så mycket du vill , Jag har startat många och varit admin i många då även svartkruts grupper ,, Bara en grej att hålla reda på Sälj och köp big NO NO ....enligt mig mycket bättre och update diskussionsforum men jag kan ju lära mig denna stenålders variant med då jag brukar göra allt bakvänt och gjort det hela livet
Ingen närgångenhet krävs här heller, visst kan man skapa ett minimalt FB konto, nen Forum bygger just på att man får bestämma nivån själv.
FB kan ta bort allt bara ich det kan du inte göra nåt åt, nen k om det gäller tex affärer mer kortsiktigt förstpr jag det, OM finns ju här och vi vet vem som äger forumet.
Men struntsamma trust att forum ses som dåliga dast man kan lägga n bilder och skriva om det man vill, men så är jag en av de som sen senare 90tal varit ned på olika firum bra som dåliga.
Att ett svenskr ens finns längre ör bra, storhetstiden var ju 10-15år sen ungefär.
Detta forum har en chat som varit mycket aktiv men nu ör avsomnad även om den är kvar.
Janne P skrev:Silwer skrev:Mycket vacker imo
Har du även en BSA Jeffrey? De ör janske inte lika ekeganta nen de fungerar riktigt bra, jag orovade en frpn 29taket i .22 ich den gick rintigt bra, rubnt 15J
Ingen framstock men mycket trevlig, underspännare nen skiljer sig från en Airsporter genom att spännarmen verkar framme på slagfjädern och oressar hop den inte drar ihop den.
Din Webkåley är väl lite holy grail för mig som alltid föredragit de brittiska luftvapnen.
De fanns ju i trälåda nd alla tre kalibrarna, blåneringen brukar i original iaf vara väldigt djupblå.
Har några förkrigs pistoler med , Ja de engelska vapnen är fina och det gäller även de antika svartkrutsvapen,,
nu är jag av den spretiga naturen i mitt samlande och inte vill fastna för mycket i ett fabrikat och land så Tyskland sneglar jag lite på nu![]()
Silwer skrev:Janne P skrev:Silwer skrev:Mycket vacker imo
Har några förkrigs pistoler med , Ja de engelska vapnen är fina och det gäller även de antika svartkrutsvapen,,
nu är jag av den spretiga naturen i mitt samlande och inte vill fastna för mycket i ett fabrikat och land så Tyskland sneglar jag lite på nu![]()
Webleys gamla pistoler ör fina och fanns ned länge till slut ned Hurricane tex, de skjuter inget vidare dock.
Tyskland har ju gamla Oscar Will pilgevären och liknande först med vev men det tar ett tag innan vapnen är bra, först kopierar de de brittiska, sen efter ww2 tar britterna Dianas egna vapen och kopierar.
I min mening börjar det på 50talet för Tyskland 10m match kommer fram, britterna har bygt jaktvapen hela tiden.
Vi har fått två inriktningar och olika kalubrar de brittiska följer sina tumsmåt men de tyska är i millimeter vilket till slut sent 90tal försvinner och britterna anpassar sig efter tyskland.
Det finns mycket att upptäcka är jag på det klara ned, och alla gamka bösssor är inte dåliga idag men som fjädervapen skulle de bli för dyra att bygga idag jämfört pCP vapen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster