Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:FWB 65 ska ju inte vara några problem att hitta, finns ju rätt många av dom.
Kolla på Egun.
Sako Finnbear skrev:Hittade några gamla foto på en del av bössorna jag hade innan jag böt in dom.
För att följa länken så måste du registera dig.
Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Hittade några gamla foto på en del av bössorna jag hade innan jag böt in dom.
Fina du får väl jaga reda på någon utav de du hade som favorit och uppleva lite nostalgi
Silwer skrev:Nä det kan han jaga upp en fin om han vill.
Men det verjar som samlarna sover idag, känner mg lite dum som svarar fast jag ju inte är en samlare i stor sjala utan gar npgra få typiska vaoen nan mins, Excellent C1, Original Will Stiga med pioa från Sandvikens kvalitetstål.
Oanvändbara men köpta när sånt fanns på marknader.
Ovanligast ör ju en nyare bössa Air Arns pro-Elte .22, de som bara totalt bygdes i1200 nåt exemplar.
Jag känner mig inte som samlare utan lnskan ör att skjuta ned dem bkand iaf.
Men vi har ju samkare här om än lite moderbånare bössor men öndå utdöda vapen nu.
Sako Finnbear skrev:Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Hittade några gamla foto på en del av bössorna jag hade innan jag böt in dom.
Fina du får väl jaga reda på någon utav de du hade som favorit och uppleva lite nostalgi
Är nog ganska svårt tyvärr, är många år sedan nu.![]()
Super Sport .25" var en smidig bössa med bra "punsh".
Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Hittade några gamla foto på en del av bössorna jag hade innan jag böt in dom.
Det är alltså ett SS .25 BSA du saknar ? årsmodell ??
Sako Finnbear skrev:Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Hittade några gamla foto på en del av bössorna jag hade innan jag böt in dom.
Det är alltså ett SS .25 BSA du saknar ? årsmodell ??
Nja nu är jag i stället helsåld på HW bössor och har funderat på en HW35E med valnöt, men
det är inte aktuellt för tillfället.
Janne P skrev:
Ok va tvungen att googla lite och kolla i ett forum som jag är med i Mycket vacker gevär ! För att följa länken så måste du registera dig.
Sako Finnbear skrev:Janne P skrev:
Ok va tvungen att googla lite och kolla i ett forum som jag är med i Mycket vacker gevär ! För att följa länken så måste du registera dig.
Ja jag gillar "simpla" pipspännare faktiskt, så jäkla okomplicerade att handha.
Janne P skrev:Sako Finnbear skrev:Janne P skrev:
Ja jag gillar "simpla" pipspännare faktiskt, så jäkla okomplicerade att handha.
Ähh kommer inte övverens med denna plattformen Haha finns hur mycket som helst om ditt favo gevär här För att följa länken så måste du registera dig.
Silwer skrev:Nä det kan han jaga upp en fin om han vill.
Men det verjar som samlarna sover idag, känner mg lite dum som svarar fast jag ju inte är en samlare i stor sjala utan gar npgra få typiska vaoen nan mins, Excellent C1, Original Will Stiga med pioa från Sandvikens kvalitetstål.
Oanvändbara men köpta när sånt fanns på marknader.
Ovanligast ör ju en nyare bössa Air Arns pro-Elte .22, de som bara totalt bygdes i1200 nåt exemplar.
Jag känner mig inte som samlare utan lnskan ör att skjuta ned dem bkand iaf.
Men vi har ju samkare här om än lite moderbånare bössor men öndå utdöda vapen nu.
Sako Finnbear skrev:Ja Pro Sport är sannerligen en vacker bössa.![]()
Jag är också relativt ny här och jag upplever att man kan ventilera allt mellan himmel och
jord här, mycket trevligt folk och forum!
Janne P skrev:Vacker bössa även om det där siktet blir lite för high tech på i detta klipp...
Andy skrev:En av pärlorna jag har kvar är ett BSF 55 i kaliber 5,5 i mint condition.
Hittade i England och köpte det av första ägaren. Han hade köpt det 1984 och jag fick med asken diaboler som han fick med i köpet.
Det fanns 350 diaboler kvar i asken så första ägaren hade skjutit ca 150 diaboler med bössan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster