Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nha skrev:fwb300. Inköpt idag.
Tack för insläppet här. Också idag ...
Mycket och intressant information på forumet ...
Tack även för detta!
För att följa länken så måste du registera dig.
Tack för insläppet här. Också idag ...
Mycket och intressant information på forumet ...
Tack även för detta!
Desaleux skrev:Välkommen till forumet nha jag ser bilden en Feinwerkbau 300 Tyroler
Mvh Desaleux.
ahayeah skrev:Svårt att se på bilderna men är det en äldre 300 finns risken att det är en rätt kort bas för fästet. Kolla det först för då kan det behövas lite specialfästen eller sätta på en förhöjning som även blir förlängning.
När det gäller kikare tycker jag man ska köra en ganska kort och kompakt eller en riktig stjärnkikare. Det är riktigt störande när det blir för trångt vid laddluckan.
Piscovery skrev:Jag har en Weihrauch HW30s som jag har pysslat lite med, invändig polering, Vortek PG2 kit, ställbar bakkappa. Jag har även tagit bort lack och bets och oljat med linolja. Provade utan bets så stocken är i bokträ.
Oden skrev:Då det är fredag igenkör vi lite karbiner av blandat ursprung.
Överst
BSA Buccaneer. 177
BSA Trooper .177.
Dessa två bössor är ju egentligen helt identiska förutom namnet.
Buccaneer bössorna tillverkas 1977-1983 och är ju sprungna utav BSA Scorpion pistolen och fanns både i .177&.22.
När Gamo köpte BSA "hittade" man ett större parti Buccaneer och Scorpion delar och vips var Troopern född med nytt namn då den andra hade gått i graven. Dessa började tillverkas runt 1985
De 2 undre vet väll typ alla vad det är
El Gamo Gamatic .177 med rör magasin för 17 skott. Funkar utmärkt men längden på diabolen måste man kolla, gillar bara korta diaboler.
El Gamo 68 .177.
Om man inte känt på en sådan bössa blir man lite förvånad över vilken tyngd det ändå är i den. Båda dessa kom i början av 80-talet om jag inte är helt ute o cyklar.Dessa fanns oxå i .22 men det har jag aldrig sett några i Sverige.
Nederst få är ju en udda fågel..
Milbro Couger .177
Den går ju som pistol men kom med axelstöd vilket jag helt förstår.
Det är en rejäl klump som enligt mig inte alls är ämnad att skjuta som pistol. Denna kom i slutet av 70-talet och tyvärr håller plasten på den inget vidare(torkar och spricker) så den skjuts mycket sparsamt med.
Och kom nu ihåg!! Fjäder is da shit
Oden skrev:Då det är fredag igenkör vi lite karbiner av blandat ursprung.
Överst
BSA Buccaneer. 177
BSA Trooper .177.
Dessa två bössor är ju egentligen helt identiska förutom namnet.
Buccaneer bössorna tillverkas 1977-1983 och är ju sprungna utav BSA Scorpion pistolen och fanns både i .177&.22.
När Gamo köpte BSA "hittade" man ett större parti Buccaneer och Scorpion delar och vips var Troopern född med nytt namn då den andra hade gått i graven. Dessa började tillverkas runt 1985
De 2 undre vet väll typ alla vad det är
El Gamo Gamatic .177 med rör magasin för 17 skott. Funkar utmärkt men längden på diabolen måste man kolla, gillar bara korta diaboler.
El Gamo 68 .177.
Om man inte känt på en sådan bössa blir man lite förvånad över vilken tyngd det ändå är i den. Båda dessa kom i början av 80-talet om jag inte är helt ute o cyklar.Dessa fanns oxå i .22 men det har jag aldrig sett några i Sverige.
Nederst få är ju en udda fågel..
Milbro Couger .177
Den går ju som pistol men kom med axelstöd vilket jag helt förstår.
Det är en rejäl klump som enligt mig inte alls är ämnad att skjuta som pistol. Denna kom i slutet av 70-talet och tyvärr håller plasten på den inget vidare(torkar och spricker) så den skjuts mycket sparsamt med.
Och kom nu ihåg!! Fjäder is da shit
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster