Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
skånepåg skrev:Om jag tänker rätt så bör diametern+läder/gummi på insidan vara en aningen större än de på flaskan ?
skånepåg skrev:https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/filter/oljefilter/oljefiltertanger-2000024002
skulle detta kunna vara något, eller tänker jag fel, om man kan fixera ventilen i ett skruvstäd, så den sitter fast, eller det blir för mycket kraft på tuben?
skånepåg skrev:jo gummi på insidan, dock kommer den ha en punkt med hävarm som kommer att trycka på tuben med betydligt mer kraft än övriga, undrar om det är så bra.
Silwer skrev:Oljefilerbortagningsverktyg.
Ett band man kan jystera längden på med handtaget, dock funkar den bara åt ena hållet det man valt, det är ju en räfflad plast del som åt ena hållet klämmer hårt på stället för att lossa filtret, det gpr hål i det ibland tom så jäkligt sitter de.
Kolfiber är väl känsligt? Annars i form av aluminiumflaskorna är jag säker på att de håller möjlugen kan de bli lackskador.
Men jag får tanken hör att man nog inte måste ta i så hårt, utan grejen öär mer att hålla fast den runda flaskan.
För som sagt blir det så hårt att man börjar skada den är det hopplöst att ge sig på, då tar nog ventildeken skada före.
Jag skrkev mest vara för att det inte är den justerbara stålbandet som lossar nåt utan plastklacken som viks in åt ena hållet, åt andra hållet glider ju verktyget fritt för nytt tag.
Men som sagt trolugen släpper det rätt lätt, annars går det sönder och då är det fasen felbygt om det hellre vrids sonder av ön släpper.
Vissa har en rem har jag sett, kanske än bättre då det inte skrapar nåt, det ör vara klacken som ev skulle kunna ge ett märke, men som sagt dp börjar man ju hålla mot rött hårt med.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster