Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Testade tre olika batcher av SK Rifle Match idag & alla går bra. Dock retsamt med denna som går "sjukt bra"... men bara nästan, la upp en från förra helgen & likadant idag.
7st sitter riktigt tight sen tre som drar iväg.
Nitro skrev:Problemet är att på en BR tavla ska 25 sitta tight om det ska gå bra.
börne skrev:Nitro skrev:Problemet är att på en BR tavla ska 25 sitta tight om det ska gå bra.
Jo... det säger ju sig själv att man måste ha en väldigt jämn ammo där inte alltid tre lämnar gruppen.
Därför jävligt retsamt när man får så pass tighta grupper men att alltid 2 - 3st lämnar gruppen av 10st. Bara att testa vidare... får ju bli att dra ett gäng i skjutbänken innan nästa storhandling, men det duger bra till skojskyttet i alla fall.
Hur mycket spridning får du på 10st om du skjuter på en tavla bara som en jämförelse? Samt håller på samma riktpunkt vilket detta är. Ingen kompensering för nån vind, det var ju dessutom rätt blåsigt idag så svårt att testa ammo, men det blåser ju fan alltid i Mörrum.
Vet att det inte är Rimfire 50m jag sysslar med så kanske fel att lägga upp bilderna i din BR tråd, får kanske göra en egen tråd
börne skrev:Har inte testat än i skottstol & provat ut men dom SK Rifle Match jag köpt går bra.
Larzzon skrev:Tänkte försöka träna BR lite oftare, men hittade ingen bra träningstavla i A4, så jag fick göra en.
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:Larzzon skrev:Tänkte försöka träna BR lite oftare, men hittade ingen bra träningstavla i A4, så jag fick göra en.
För att följa länken så måste du registera dig.
Det går säkert att fixa.
Ringarna bör ju vara i samma storlek. Ser på din tavla att du har ring i mitten som på 25m tavlorna.
Den är 2mm i ytterdiameter.
Dock på 50m tavlorna så är det bara en prick och nästa större ring är tian. Tar man pricken är det X.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster