Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nha skrev:Dyker det upp någon luftskytt på banan imorgon?
William vill ut och lufta fwb
börne skrev:Har inte fått nya stocken än... men förhoppningsvis sista gången med plastamöget.
Batistuta skrev:Frugan hade kalas idag så inget pangande idag.
börne skrev:Batistuta skrev:Frugan hade kalas idag så inget pangande idag.
Hur mycket led du![]()
Hälsa om hon fyller eller nåt
börne skrev:Får vi se hur länge 22lr målet håller denna gång då det havererade igen igår.
Nu är det i alla fall en 8mm stång vilket var max jag kunde ha med dessa spinners. Har fler axlar klara för att snabbt kunna byta ut, sitter fast med ett par saxspinnar.
För att följa länken så måste du registera dig.
Sako Finnbear skrev:8mm bör ju hålla tycker jag!?
börne skrev:Sako Finnbear skrev:8mm bör ju hålla tycker jag!?
Problemet är att det sliter som fan när spinnersen snurrar som besatta efter en träff på ungefär 120J som är kvar på 50 meter
Gjorde det ju bara enkelt för mig & tog en M6 gängstång & lite muttrar jag låste genom att slå ett märke i gängan men det höll inte så länge, dock skjutit rätt mycket på den innan den havererade helt första gången, denna gången gick den inte av men fixade innan det hände. Man är för van vid att skjuta luftvapen så byggde för klent![]()
![]()
Blir det fler ändringar så får jag be kollegan att vattenskära fler spinners med bredare "arm" så jag kan borra ett hål för ett passande rör, sen svetsa fast spinnern på röret, blir ju betydligt mer yta om ett lagom långt rör snurrar med spinnern än en 5mm plåt som äter sig in i metallen.
Men nu är det skitenkelt att byta axel så håller bara dom rostfria spinnersen då det blev mindre material kvar i armen nu med större hål så byter jag nog bara ut axeln efter hand den slits ned, har 2 extra liggande i bilen bland övriga skjutmål & material till många fler.
börne skrev:Bati ville jag skulle spela in ljudet av hans HW 35E när den bryts & stängs... får väl hålla med om att det låter som kvalitet![]()
Batistuta skrev:börne skrev:Bati ville jag skulle spela in ljudet av hans HW 35E när den bryts & stängs... får väl hålla med om att det låter som kvalitet![]()
Så jädra underbar bössa![]()
![]()
börne skrev:Blev lite pang pang efter jobbet idag då jag slutade tidigt & det blir tyvärr inget skytte på lördag... så det blev 200st i vallen i raskt tempo, tog med alldeles för lite ammo då det roliga tog slut fort![]()
Sjukt nöjd med hur allt fungerar, helt annan känsla att panga med nu mot med plastocken![]()
Blev ett "test" av CCI std. Men test var lite att ta i då det blåste så förbannat, lyckades hålla ihop det hyfsat utom en som drog iväg så in i piiip, men helt klart godkänd som plinkingammo om inget annat. Den är ju rätt billig & i bättre vindförhållande kanske den går riktigt bra, får testas, gick inte att utvärdera i dagens blåst.
Då skyttet tog slut för snabbt så fick jag ju gå ner på träningsbanan & ta en fin bild![]()
börne skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster