Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Helikopter skrev:Veckans uppdatering. Blir spännande att se om snusspåret håller. Är själv storanvändare
För att följa länken så måste du registera dig.
+1 på den.Pryltokig skrev:Pratade med en Schweizare i går. De var ju värst drabbade i Europa ett tag, då 70.000 Italienare från drabbat område arbetspendlar till Schweiz.
Igår hade Schweiz 20 nya smittade. Vi hade 96 döda.. Jag lever inte i villfarelsen att övriga världen beundrar Sveriges hantering om man säger så.
ahayeah skrev:Helt uppenbart att många ligger lite efter med sin bild av Sverige. Sjukvården är inte i världsklass. Det tramsa med inköp, administration mm. till den grad att målet med verksamheten glöms bort.
När det va som mest snack om att stänga skolor kunde inte regeringen stänga skolorna även om de hade velat.
Strategin kan fortfarande vara ok. Det finns ingen anledning att jämföra sig med länder som inte räknar på samma sätt. Till slut kommer det visa sig vem som gjort rätt men det vet ingen nu. Och det gäller åt båda håll.
Men att Sverige skulle va bra på nåt i offentlig verksamhet är nog bara glömma. Det spelar inte så stor roll om S eller M leder regeringen, det är långsamt slappt och slött jämfört med många länder. Som en sjuksköterska skrev är det svårt att leva på applåder. Så fort alla får chans att göra nåt som är gratis ska det hängas på, tramsa runt ett tag på sociala medier osv. men handen på hjärtat - vad får de som jobbar hårdast med den här skiten och kommer de verkligen gå runt på applåder eller är det mest för att någon vill stjäla strålkastarljuset?
Faidros skrev:Min farbror avled i covid-19 för en vecka sedan (underliggande sjukdom gav sämre immunförsvar).
Tog 4 dagar från första symptom.
Nu känner man att det inte bara "drabbar alla andra".
Bodde på boende med besöksförbud osv, men trots det blev han smittad.
börne skrev:Helikopter skrev:Veckans uppdatering. Blir spännande att se om snusspåret håller. Är själv storanvändare
Det där stämmer inte alls för Skåne, resten har jag ingen koll på.
180 döda idag 29:e.
Detta är mer rättvist.
Helikopter skrev:Hmm jag ränknar med 1,4 miljon invånare i region skåne och tycker nog att det stämmer...?
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster