Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ziefer skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Fint väder för lite skytte idag
GuBe skrev:Nu har min HP-01 (v1) anlänt, så jag får se vad den går för. Skall först lära mig ställa in maxtryck. Det gör man visst i kolvbotten? Med eller motsols ger sig väl hoppas jag.
Tompten skrev:GuBe skrev:Nu har min HP-01 (v1) anlänt, så jag får se vad den går för. Skall först lära mig ställa in maxtryck. Det gör man visst i kolvbotten? Med eller motsols ger sig väl hoppas jag.
Grattis! Det står ganska utförligt hur man justerar trycket i handboken. Det finns tre justerskruvar, släplängd, tryckpunkt och tryck"vikt" om jag tolkat det rätt. Den i kolvbotten justerar tryck"vikten", precis som du skrev.
Lite nyfiken, menar du att du vill ha tyngsta trycket som går att få?
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Tompten skrev:Ziefer skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Fint väder för lite skytte idag
Ja, ruggigt fint. Är du nöjd med Hatsan:en? =)
GuBe skrev:Tompten skrev:GuBe skrev:Nu har min HP-01 (v1) anlänt, så jag får se vad den går för. Skall först lära mig ställa in maxtryck. Det gör man visst i kolvbotten? Med eller motsols ger sig väl hoppas jag.
Grattis! Det står ganska utförligt hur man justerar trycket i handboken. Det finns tre justerskruvar, släplängd, tryckpunkt och tryck"vikt" om jag tolkat det rätt. Den i kolvbotten justerar tryck"vikten", precis som du skrev.
Lite nyfiken, menar du att du vill ha tyngsta trycket som går att få?
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Ja det var så jag har tänkt att få högsta tryck = 1000g (?) Saknar manual.
Ziefer skrev:JSB känner jag är det självklara valet till det mesta
Ziefer skrev:Långa pipan hade varit kul att ha. Avtrycket tycker jag var perfekt redan vid leverans så jag har inte skruvat på det nåt alls tyvär så där kan jag inte hjälpa dig. Är det nån kunnig på vilken olja som hade varit riktigt bra till pistolen?
PLUTTE skrev:Kan man se skillnad mellan gen 1 o 2 om man ska köpa begagnade?
Jan-E63 skrev:Jag har en .22:a i version 1 och med ett pump så går det i 120 mps, med två i 137 mps, och med tre pumptag 152 mps, detta med jsb exact jumbo 5.52 och mätt med en Caldwell chronograf.
För att följa länken så måste du registera dig.
PLUTTE skrev:Nu är jag sugen på en Zoraki i cal 22 och undrar hur kulbanan är på ett pump? Tänkte bara plinka på 10-15 m avstånd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst