Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Desaleux skrev:Jag skall testa en sak med mitt 4x32 kikarsikte har satt lite oringar bak för parallax hjälp tagit ner till rätt fokus avstånd blir som med öppna siktes ser direkt om man är rätt fungerar nog bra praktiskt kommer ersätta oringar med annat med rätt mått.
jerico skrev:Desaleux skrev:Jag skall testa en sak med mitt 4x32 kikarsikte har satt lite oringar bak för parallax hjälp tagit ner till rätt fokus avstånd blir som med öppna siktes ser direkt om man är rätt fungerar nog bra praktiskt kommer ersätta oringar med annat med rätt mått.
Kan du bjuda på en bild på det hela?
Låter som en bra grej för att hjälpa barnen här hemma att hitta rätt
Desaleux skrev:Kameran ville inte vara med men på telefon. laddar upp annan Kamera telefon batteriet kommer sedan
bilder här. Jag har direkt på bak glaset flera oringar bak från 33 mm till 18 mm en vvs packning platt 33/18 mm när tittar fokus (( )) kant centrering det blir siktes rätt anlägg lite hjälp på parallax felet det är 19-18 mm som kant fokus på den jag har ändrat ½ mm in front glaset på kikarsiktet längre ut än 32 meter parallax. Fotona är på bak glaset och utan och med täckglaset på.
För att följa länken så måste du registera dig.
Sako Finnbear skrev:Lite plinking i dag med! Var faktiskt skojigare än jag trodde med fallmålet jag tillverkat
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Lite plinking i dag med! Var faktiskt skojigare än jag trodde med fallmålet jag tillverkat
Det har jag alltid sagt, saker som trillar eller snurrar ger så mycket mer än en tråkig tavla.
Har ju varit fint väder för pangpang om än lite blåsigt idag på Österlen, var i Simrishamn & hjälpte föräldrarna idag.
1qaz1qaz skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Chronade Walther LPM-1.
Stadigt mellan 147-148 mps
Testade pumpa 2 gånger när jävulen satt på min axel...
155mps
3 gånger.... den goda slaktade jävulen på min axel haha
Sako Finnbear skrev:1qaz1qaz skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Chronade Walther LPM-1.
Stadigt mellan 147-148 mps
Testade pumpa 2 gånger när jävulen satt på min axel...
155mps
3 gånger.... den goda slaktade jävulen på min axel haha
Snygg pistol!
Kaxe skrev:Det gäller att ha tungan rätt i mun å inte sikta snett![]()
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster