Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Mitt ena magasin dummar sig ibland då sista skottet hakar upp sig & det vill inte hamna rätt, får lossa magasinet & då ramlar kulan ur magasinbrunnen. Laddar jag det igen med sista kulan går det bra, så skottet längst ner i magasinet verkar hamna galet på nåt vis, dock inte varje gång.
Funderar på att offra 500kr & beställa ett nytt & hoppas på att det inte strular. Är ju plastamög så kan inte göra nåt åt det, fjädern känns likadan som i det andra magasinet.
Haha... Bestämde mig innan jag skrev klart att det får fan bli ett magasin till. Sen blev det ett snurrmål också. Allt är så jäkla stort bara till 22lr, är väl anpassat för Amerikat där dom skjuter på stora saker på nära håll![]()
![]()
Men den ska skäras ner till hälften tänkte jag, ska väl gå då det är nåt gummi/plast duraseal material. Dom är 60mm i diameter & fyrkant vilket är tokstort på 50 meter, skjuter ju på 15, 20 & 30mm där.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.
Bara7 skrev:Jag kör med viper på 6.5x55 sauer och skall byta, rikmedlet passar mig inte på längre håll.
börne skrev:Sugen på ny kikare till två av mina bössor. Startade en tråd i LV delen då det till viss del handlar om att uppgradera ena LV bössan genom att ta kikaren från min 22lr.
Men tänkte en liten "undersökning" även bland krutskyttar kunde vara till hjälp... vilken hade ni valt?
Den ena lite dyrare än den andra. Skytte på 50 - 100 meter, kanske nån enstaka gång på 200m.
ATHLON MIDAS TAC HD 6-24X50 FFP MIL
Inget fan av FFP men APRS2 riktmedlet fungerar för mig på full förstoring vilket jag alltid använder.
För att följa länken så måste du registera dig.
VORTEX VIPER PST GEN II 5-25X50 SFP EBR-4 MOA BELYST
Slipper FFP & Vortex ska vad man hört göra bra sikte för pengarna.
Har jag missat nåt självklart alternativ till dessa?
Larzzon skrev:Lika bra att köpa något riktigt med en gång.![]()
Ska man bara skjuta på kända avstånd så tillför väl inte FFP något direkt.
börne skrev:Larzzon skrev:Lika bra att köpa något riktigt med en gång.![]()
Ska man bara skjuta på kända avstånd så tillför väl inte FFP något direkt.
Har inte lika pengastinna fickor som du har Larzzon![]()
Jo jag säger ju det... FFP är inget för mig.
Bara7 skrev:Har du tittat genom det siktet som du önskar äga, det är för mig avgörande, men ändå efter några ggr skjutning så är jag missnöjd med rikmedlet fast inget annat. Det blir garanterat omprioritering på kontot då, kan bli både pos eller neg upplevelse.
börne skrev:Nu saknar jag bara denna... För att följa länken så måste du registera dig. Sen är jag klar... Tror jag![]()
Men det blev för dyrt på samma gång denna beställningen. Men med tanke på tiden det tog hade jag ju kunnat sprida ut kostnaden över 2 löner
Sako Finnbear skrev:"Klar" blir man aldrig.![]()
![]()
börne skrev:Sako Finnbear skrev:"Klar" blir man aldrig.![]()
![]()
Fast jag borde vara klar... Ville ha en Sako Quad Range men nä fy vad dyr en sån är. En Tikka T1x får duga till mig![]()
Vad hände sen, jo jag köpte direkt vertikalt grepp, annan bakkappa, kolvkamshöjare, extra mag, avtryckarfjäder, nytt gängskydd även det från HVHA. Ett extra mag till.
Sen blev det ny stock, justerbar bakkappa & nu senast styrhylsa & laddhandtag.
Mest för min egen nyfikenhet på ungefärlig kostnad.
Bössa med vertikalt grepp, bakkappa & extra mag. 8200kr
Avtryckarfjäder... blev dyr med frakt från Kanada + moms & Postavgiften. 200kr
Gängskydd. Blev dyrt med frakt från Australien + Moms & Postavgiften. 500kr.
Kolvkamsshöjare. 500kr.
Ny kolv. 7000kr.
Justerbar bakkappa. 600kr
Styrhylsa & Laddhandtag. Blev lite för dyrt med frakt från Australien + Moms & Postavgiften men det var en present/Julklapp från mig själv. 1700kr
Lika med 18700kr & vad kostar nu en Quad Range![]()
börne skrev:Jävla covid skit... vill ju testa härligheten nu, har inte pangat sedan i oktober![]()
Får dra dit nån dag under julen & hoppas det är folktomt & mangla iväg några hundra SK RM
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster