Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ser bra ut. Tror min nästa bössa kommer bli en sådan. Men vad typiskt 22lr att det alltid är någon som sticker iväg....börne skrev:Bössa. Tikka T1x
Ammo. SK Rifle Match
Antal skott. 10 per ring.
Avstånd. 50m
Tre olika batcher. Ingen ville gå riktigt bra idag, fick inte riktigt till det, blev mest plinking på spinners efter dessa skjutits.
För att följa länken så måste du registera dig.
Denna var lovande, men så drog dom tre sista iväg![]()
Bara7 skrev:Imponerande, jag hade inte ens träffat skjuthallen både igår och idag.
Sako Finnbear skrev:Snyggt!![]()
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Snyggt!![]()
Jo det gör nytta att testa ut ammo i skottstol![]()
Vet inte om du sett i 50M rimfire tråden vilken skillnad det var på fyra olika batcher av samma kulsort.
viewtopic.php?p=359804#p359804
Sako Finnbear skrev:klisterlapp (15mm) träffbilden på 50m, men jag mätte inte spridningen.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:klisterlapp (15mm) träffbilden på 50m, men jag mätte inte spridningen.
![]()
Våra lappar är 17mm, såna vanliga täcklappar som finns i olika färger på band, men dom är bra att ha för att mäta när man inte har nåt annat.
Håller man sig bara inom en sån är det ju helt ok. Anders på Skytteservice sa att har man 13mm ytterkant till ytterkant som han mätte är det riktigt bra. Jag kommer inte ner dit men har ju ingen matchbössa heller. Man får nog va jävligt nöjd om man håller sig runt 15 ytterkant. 13mm innebär 7,5 om man mäter cc måttet.
Men du glömde ju ange
Bössa. ?
Ammo. ?
Antal skott. ?
Avstånd. 50m
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster