Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Camnis1 skrev:Dom nya stockarna till bla HW30s, finns det nåt datum när dom börjar att säljas sverige.
Silwer skrev:Det har funnits sporter modeller mins att en här på forumen hade en sån, dvs den var med pipvikt utan ironi sights och tag tycker den såg lite elegantare ut.
Men det var nån specialversion,HW har ju gjort mycket sånt som med laminatgolv tex eller nickelfinnish, sen har de försvunnit och allt är som förr igen.
Leopold skrev:Här kommer några dagsfärska bilder på min HW30s Luxus dvs nätskuren stock och pipvikt, inga öppna sikten och "karbinmodell" dvs kortad pipa.
Helt underbar liten bössa, vacker från början och snygg patinering med åren!
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Superkvalitet, min första BR/FT -luftbössa och har skjutit helt sanslösa serier med den på 50 m. Ungefär samma slagvolym i den som i FWB300s, troligen en del i det tekniska receptet för att nå optimal precision i en max 10J-bössa.
Enda jag vill byta ut är det billiga siktet och den trista kolvkamshöjningen modell Gyttorp men vi får se. En av TopGunns favoritbössor är det och min med! Jävulskt rolig att skjuta med.
Litet tillfixad med Vortek PG2 kit för att nå 10 J och ökad "huggorms-rapphet", plus plastinlägg i laddarm för att få silkesmjuk pipspänning. Bisley budget-bakkappa, inte så snygg kanske men funkar.
Desaleux skrev:Undra om balanspunkten ändras om det lättar bak attans ingen pip vikt tittade på tyska sidor ser att gamla säljs under Hw 30 S-ALT att S står för Record trycket och L för lyx de andra vet jag ej?
Desaleux skrev:intressant se att de med små händer var inte riktigt smidig
Desaleux skrev:Laser skuret i trä mönster och text går snabbt tillverka med lasern sådant nu mera mot det handskuret som gjordes för.
ahayeah skrev:Eller skippa texten och de underliga strecken mitt i nätskärningen.
Silwer skrev:Dock vet vi inte vad HW har för grejor, allt kostar och de tillverkar själva allt
Henno3 skrev:Märkligt?! Det ser billigare ut ju mer krafts & krusiduller dom fräser in! Det må hända att jag är gammal o konservativ men det skall vara strikt o raka linjer, snyggt o klassiskt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster