Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
JohanIdk skrev:Att det va sån precision och konsekvent jämnhet i denna 50år gamla bössa med läderpackning och helt orginal invändigt, hadde man inte trott(naturligtvis rengjord och omsmord)SkitskojSnart skjutit ur en 500ask på ett par darFör att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Va tråkigt att du inte hittar en fjäder.Batistuta skrev:JohanIdk skrev:Att det va sån precision och konsekvent jämnhet i denna 50år gamla bössa med läderpackning och helt orginal invändigt, hadde man inte trott(naturligtvis rengjord och omsmord)SkitskojSnart skjutit ur en 500ask på ett par darFör att följa länken så måste du registera dig.
Jag har en likadan som tyvärr är sönder. En fjäder till avtrycket gick av så nu går det inte att ladda, den hakar inte upp. Det finns inga reservdelar kvar och jag har inte hittat någon liknande fjäder. Jag har tom försökt göra egna fjädrar som ersättning men inte lyckats. Det är en bra bössa med både precision och hyfsat trýcke. Kul att det finns flera som uppskattar dom.
Silwer skrev:Fjäder vapen är i allmänhet om de är felfria väldigt konstanta jämfört PCP vapen, det är Mao som det ska.
Många kanske inte tror det men så har jag alltid sett när jag skjutit strängar och mätt.
Det är oförändrat som förut man skjuter innom de svarta på 15m. Hadde avtryckaren varit bättre (stenhård är den) så skulle de gå ännu bättrePLUTTE skrev:Nice, också nån bild på en träffbild hade varit kul.
Tempest skrev:Låt inte ett dåligt avtryck förstöra skjutglädjen, det går att få avtrycket mycket lättare genom att försiktigt ändra släppvinkeln på upphaket med en bra fil, ta det lugnt bara och ta lite i taget tills avtrycket blir som du vill ha det. Luftgevär är masstillverkade och tillverkarna vill ha marginaler så att inte några gevär får för lätt avtryck och blir farliga, men om man bara lägger lite tid och kärlek på avtrycket så kan det bli mycket bättre.
Lasse64 skrev:Hej
Lånar tråden
Håller på att renovera min gamla 68. har bytt bussningen till leden på pipan + ny bult som håller den på plats ...
men nu pekar pipan lite snett uppåt.
Går det att greja till .? eller är den kass ?
bössan har legat ned plockad i 30 år när fjädern gick av ...
mvh
Lasse
Lasse64 skrev:typ haft pipan ner bryten o tryckt på avtryckaren ..?
börne skrev:Lasse64 skrev:typ haft pipan ner bryten o tryckt på avtryckaren ..?
Klassiskt sätt att kröka pipan uppåt.
vettedax skrev:Ha ha ha. perfekt vid dropdown ju.
Lasse64 skrev:Typ så där pekar min pipa men inte lika kraftigt , gär det att fixa till eller är det bara skrot ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst