Jag är helnöjd med bössan, avtrycket är helt fantastiskt och jag har ännu inte ställt in det.
Beställde just 2 till som ska ges bort till släkt o vänner, 799 kr, det är så man blir tårögd. Kände på en gång att det är siktet som begränsar träffbilden, rekylen kommer(syns i siktet), men då har kulan redan lämnat.
Kolven är ställbar 6,5 cm, om man tar bort den går det att skjuta som med en pistol mellan 1,5-2 kg blir vikten då.
Många verkar göra misstaget att tro det är pipan som är vind, PIPAN ÄR INTE SNE!!!
Det är det andra som är snett och det gäller alla bössor, dom är snea på samma sätt allihopa, det märks med att man måste skjuta(ställa in) siktet åt höger för att träffa där man siktar, men det är inget som påverkar precisionen. Och man behöver inte vara rädd att bli av med fingrarna som med dom kinesiska underspännarna(läs)
viewtopic.php?f=2&t=4202, det är en sidospännare som det är på FWB 300S. Väldigt komfortabelt.
Kan vara lite krångligt att få skotten på plats i början särskilt med ett lågt kikarsikte, men det glömde jag bort när jag såg hur skotten la sej, blev lite smått hispig och darhänt, fick försöka lungna ner mej så gott det gick.
Det man skulle kunna göra med bössan till att börja med, är att byta ut alla skruvar till insexskruvar, tror den får en snyggare look då, mer passande till designen.
Kommer med mer foton senare.