Hmm startade du inte nåt liknande tidigare?
Inte för det gör nåt isf.
Vilja mål man väljer utanför tavlor eller liknande varierar ju.
Jag mins en gång jag och en kompis jag hade med varsinna luftgevär gick längs en Traktorväg över en åker och såg en plastkork, vi turades om att gå och skjuta på den så den flög väg framför oss.
Eller när jag en väldigt tidig morgon åkte ner till en sjö och filosoferade men med en bössa med mig, flytande kom en tunna med en del av en brygga på långt håll 40-50m och jag höll över för att träffa och det skall som fan i tunnan vid träffarna medans den flög förbi och till slut inte gick att träffa längre.
Så har jag ofta haft det, dvs gjort vad jag kunnat vid platsen som inte inneburit fara för nån annan, men några banor har jag anlagt med fast de förstörts av snorungar till slut.
Sen kom 2001 och terroristerna och imo var allt över, alla skjutningar på soptippen, inga jävla mobiltelefoner hos alla existerande.
Visst har jag ju skjutit sen dess, men sen bebygde de den stentipp jag använde, några ungar eldade upp nya traktorer för millioner, då fick jag ge upp med, jag ville inte bli misstänkt för nåt.
Tro mig du är i underläge på kommunal mark med ett luftgevär i handen och nån myndighetsperson dyker upp.
Även om de inte kan göra nåt så är tiden där över vara vid tanken att du har nåt ryggens för dig, när du inte är en småpojkar längre blir det allvar.
Visst en karl luktade sprit och kom och avkrävdes mig leg och licens mm, det gav jag fan i, licensen låg i plånkan, men jag sa att bössan var licensfri, men trots att det inte var hans mark insåg jag ju att så fort han hörde nåt skulle han komma och gafflar, dvs slut.
Men utan egen mark eller nån annans egna mark man kan använda är det över idag har i mina trakter.
10m kan jag få ihop utomhus typ.
Nu bor många friare än jag givetvis, hör skulle jag inte ens våga ta med ett olagligt gevär eller säg en ljuddämpare, den tiden är förbi, lägg till alltid frakt i vapenfodral, inget konstigt men ständigt med för att inte ertappas utan att direkt lägga undan bössan.
Jag pratar mest luftvapen här, känner ingen längre som är intresserad, detta är krutskyttesmarker, inget annat duger.
Tom ilska kan uppstå om man råkar på fel person och nämner Luftvapen.
Så lycka till med målen.
Många har bättre Luftvapen idag, men det var helt enkelt roligare förr, FAST så säger alla gubbar