Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Watchdog skrev:Sittande med stöd 23,5 meter med mitt nyrenoverade fwb 300s
gubbe skrev:Watchdog skrev:Sittande med stöd 23,5 meter med mitt nyrenoverade fwb 300s
Visst är dom bra dom gamla FWB 300![]()
Välkommen till forumet.
Christer_j skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Anschütz 250 med julas sugrörssikte som skickas med deras underspännare, fullträff på glasburken med skruv på första försöket.
Sako Finnbear skrev:HW30S 5,5mm.
Gamo 4x32.
JSB Jumbo RS 5,5 13,43gr.
Stående med stöd mot stolpe.
10 meter 5 skott.
Inskjuten mitt i på 25m, därav överslaget.
För att följa länken så måste du registera dig.
Sako Finnbear skrev:Bössan gillar verkligen den ammon.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Bössan gillar verkligen den ammon.
Alltid gött när man hittar rätt ammoMen på bara 10 meter är ju inte ammon så kritisk som på lite längre avstånd. Tycker jag kan mata min innebössa med vad som så sitter dom där dom ska ändå på det korta avståndet.
Testat nån gång att ta stöd vid en stolpe i stående skjutställning i skjuthallen & det ger rätt bra stabilitet, dock har jag då skjutet på längre avstånd bara som test. Synd man inte tränar stående på inneskyttet denna vinter, det är nyttigt, denna säsong lär man ju vara ringrostig nåt fruktansvärt & speciellt på stående då det mest får träning under innesäsongen.
Lite nyfiken på varför du inte använder mil-dots för avståndet, tänker på det du skriver om att du skjuter över. Visserligen ska man bara kolla träffbild spelar det ju mindre roll. Annars håller man ju över/under eller klickar menar jag.
Fan va jag saknar att panga nu
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Bössan gillar verkligen den ammon.
Alltid gött när man hittar rätt ammoMen på bara 10 meter är ju inte ammon så kritisk som på lite längre avstånd. Tycker jag kan mata min innebössa med vad som så sitter dom där dom ska ändå på det korta avståndet.
Testat nån gång att ta stöd vid en stolpe i stående skjutställning i skjuthallen & det ger rätt bra stabilitet, dock har jag då skjutet på längre avstånd bara som test. Synd man inte tränar stående på inneskyttet denna vinter, det är nyttigt, denna säsong lär man ju vara ringrostig nåt fruktansvärt & speciellt på stående då det mest får träning under innesäsongen.
Lite nyfiken på varför du inte använder mil-dots för avståndet, tänker på det du skriver om att du skjuter över. Visserligen ska man bara kolla träffbild spelar det ju mindre roll. Annars håller man ju över/under eller klickar menar jag.
Fan va jag saknar att panga nu
Sako Finnbear skrev:Ja det vill till att bänken är stabil.
Bra skjutet!
vettedax skrev:hur tätt kan man få ihop det med en 300s om man har en riktigt stabil bänk å ca 17 meter ..10mm ???
vettedax skrev:hur tätt kan man få ihop det med en 300s om man har en riktigt stabil bänk å ca 17 meter ..10mm ???
vettedax skrev:får ta å prova ute sen med min då.....är diopter helt uteslutet tro....
börne skrev:vettedax skrev:hur tätt kan man få ihop det med en 300s om man har en riktigt stabil bänk å ca 17 meter ..10mm ???
Tätare än så skulle jag vilja påstå... sittande i bänk på bara 17m med rätt ammo kan man en lugn dag gällande vinden få till ett lätt naggat hål.
Inomhus garanterat ett naggat hål.
En vinglig bänk är ju lika med inget vettigt stöd alls, känn på en riktig skjutbänk, dom är tunga. Vi har t.o.m. några skjutbänkar i betong på klubben.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster