Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ahayeah skrev:I så fall är det väl lika svårt att förstå att folk öppnar dörren. Öppna ett fönster och be dom dra tillbaka till 50-talet och knacka dörr...
Silwer skrev:ja inte fan öppnar jag för folk jag inte anser mig vilja träffa, gör ni det?
börne skrev:Silwer skrev:ja inte fan öppnar jag för folk jag inte anser mig vilja träffa, gör ni det?
Nope... Skulle jag mot förmodan öppna & det är en säljare eller annat bös blir jag per automatik oförskämd & säger tvärt nej & drar igen dörren demonstrativt.
Men det är ju rätt ovanligt nu i modern tid med såna besök tycker jag, längesedan nån var här.
Leopold skrev:De som kom förbi från tex Jehovas osv fick personlig erfarenhet av vad skyltningen betydde och de noterade väl detta nogsamt i sin databas... vår hund betedde sig mycket fint, övertygande och med bestämdhet. Inga blodsutgjutelser alls utan levererade ett klart budskap som förstärkte vårt budskap på ett effektivt sätt.
Vi har inga dylika besök sedan många år.
vettedax skrev:munskydd hjälper ju inte mig va ???funkar väl bara utåt va jag förstår
börne skrev:vettedax skrev:munskydd hjälper ju inte mig va ???funkar väl bara utåt va jag förstår
Bär du rätt sorts munskydd (N95, FFP2 och FFP3) så klart det även skyddar dig mot att andas in smittan.
Ett kirurgiskt munskydd täcker munnen, näsan och hakan. Skyddar mot stora droppar från utsidan men inte små luftburna partiklar.
Vanliga munskydd kan köpas i butik, de är inte standardiserade eller designade för sjukvårdspersonal och man vet inte hur effektiva de är.
Leopold skrev:Ja vi köpte några på eBay, ryska masker. Dock var vi tveksamma över själva filtren som tydligen innehöll asbest... aja
__
PS. Det är självaste TopGunn som demonstrerar korrekt användning av masken här, en snapshot i hallen med en gammal Windows-mobil. Det är ca fyra år sedan men den känns väldigt aktuell idag får man säga, nästan helt naturligt vardagsinslag.
För att följa länken så måste du registera dig.
Leopold skrev:Ja vi köpte några på eBay, ryska masker. Dock var vi tveksamma över själva filtren som tydligen innehöll asbest... aja
__
PS. Det är självaste TopGunn som demonstrerar korrekt användning av masken här, en snapshot i hallen med en gammal Windows-mobil. Det är ca fyra år sedan men den känns väldigt aktuell idag får man säga, nästan helt naturligt vardagsinslag.
För att följa länken så måste du registera dig.
ahayeah skrev:Nu finns ju virusvarianten både i Japan, Sydafrika och Libanon och säkert på många andra ställen. I GB tror vissa den funnits från september så att hänga upp sig på flyg från just Storbritannien känns som att göra samma fel som i våras
vettedax skrev:Fan otroligt ju.....har kollat GEKÅS webbcamera nu en vecka fullt på parkeringen varje gång....folk är väldigt egotrippade å vägrar ändra vanor.....ingen i min bekantskapskrets har dragit in på besök hos vänner .ingen. å i alla fallen är det käringarna som har styrt å ställt ..fattar inte hur dom tänker..finns väl fan inget som är livsviktigt i en pandemi mer än mat . nä skitdåligt
vettedax skrev:å alla damerna jobbar själva inom vården....
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster