Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
skånepåg skrev:Några tips?
Ny Royale 400 i 4.5mm, 10 Joule, med regulator.
Dragit pipan ren
Skjutit ca 50 skott innan jag börja skjuta på tavlor
Iofs bara provat en del diaboler, har en del kvar, provat JSB Heavy och några H&N minns ej nu vilka.
Allt kollat, inga läckage vad jag kan se, skjuter jämnt genom kronografen +- 2-3m/s ca
Allt sitter spänt som de ska, pipan ser bra ut, där skotten förs in i muffen också, inga burrar som tar emot.
Jo jag vet, man ska skjuta mer olika diaboler innan man uttalar sig, ock de ska jag göra vid nåt tillfälle, men behöver bössan skjuta in sig typ minst 500 skott innan man ska ta grupper seriöst?
Nu har jag bara möjlighet skjuta typ 10 Yards inomhus i bra skjutställning sittandes med stöd, men ändå, den borde väl skjuta riktigt bra då tycker man.
skånepåg skrev:Ska följa rådet att man skjuter minst 3 skott vid byte av olika diaboler, detta för att pipan ska gå in rätt först..
skånepåg skrev:de är samlade, men önskar de vore bättre
skånepåg skrev:Men om jag säger att det är ca några mm typ 2mm CC, ett naggat hål blir det i bästa fall.
skånepåg skrev:Jo, jag brukar ej bestämma innan, skjuter efter känsla hur många skott per grupp jag vågar, mest brukar jag fega ut vid 3 skott, haha
Silwer skrev:Men jag tycker känslan av att kunna träffa nåt utan yttre stöd är mycket intressantare i längden.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster