Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Jag ville mest höra om fler öht funderat över detta, det handlar ju ändå även om luftvapen då de flesta använder kikarsikte och de sämsta är bajs ärligt talat, mna kan använda dem men de är helt obehandlade skräp.
vettedax skrev:är det därför jägare har så dyra sikten ??? kan ju kosta hur mycket som helst
vettedax skrev:Men det är ju olika.. Min far jagade älg med ett gammalt BRNO 8.57...kikarsiktet såg ut som en leksak tyska ettan åbara justerbart på höjden. han sköt ca 30 älgar med det.... Jag provade bössan på 200m vallen å sköt väldigt bra med den...
vettedax skrev:Ja det är klart... En fråga.. va är 8.57 för kaliber måste va ovanlig va
AnnikaS4 skrev:Jägare kan tillhöra de mest fåniga prylbögarna som existerar, just före medelålders slalomåkare, som kör med samma skidor som Anja, etc etc...
vettedax skrev:en lite lustig grej.....min far dog för 5 å sedan......lämnade efter sig 7..8 vapen....den enda bössan som var värt nått var en merkel drilling....resten i stort sett skrot...tror han fick 300 för älgstudsaren........skandal igentligen ju...2 hagel med utanpåliggande hanar nog noll å då i kanonskick
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst